Jump to content

non_upsampling_dac?

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Werner:

En laat me eens een 250 Euro DAC zien die een Wadia wegspeelt. Ik koop er ineens twee!

Hoeft niet hoor, die Pjotr op het oog heeft IS al stereo.

INteressant hoor. Waar haal ik een dsp gebaseerd apparaat dat een tweeweg filter en een tertsband equalizer in zich verenigt ?

Paul.

Geplaatst door Werner:

Bij een andere weg: ik zit al meer dan tien jaar in analoog en digitaal chipontwerp, inclusief architecturen voor DSP.

:D

Dat zegt nog niet veel. Je daar op voorstaan zie ik niet als ... ja wat eigenlijk? En als dat dan zo is dan vind ik je commentaar op mijn posting al helemaal gezeur en gekibbel en zou je beter moeten weten.

Kop op he, even terug naar het onderwerp graag en laat die persoonlijke zaken even zitten.

Geplaatst door Pjotr:

Dat zegt nog niet veel. Je daar op voorstaan zie ik niet als ... ja wat eigenlijk?

Wie zeurt hier? Misschien heb ik wel enig

inzicht in hoe die digitale filters toen en nu ontworpen werden?

Ik wil gewoon weten waar jij van komt, met je beweringen over 250 EU, DACjes, supercomputers. Misschien heb je wel gelijk, maar dan wil ik meer weten.

Zeg, waar ik vandaan komt is helemaal niet interessant. Dit is toch geen psycho-analytisch forum ofzo?

Maar goed, jij komt met Behringer en wat is nou jou mening daarover of je ervaring ermee. Ze komen met een geheel digitaal x-over gebaseerd op een Shark DSP dat redelijk betaalbaar is:

http://www.behringer.com/02_products/prodi...CX2496〈=eng

Ik wil niet weten op welke kleuterschool je gezeten hebt en of je met een rode auto rijdt.

Ik wil weten hoe dat met die Wadiakiller zit,

en wat supercomputers en PCs met audio te maken hebben.

Niet dat ik hiervan wakker lig.

Ik heb een Behringer 8024 in de werkkamer. Alleen eq., geen crossover. Wat hij daar doet op een bescheiden installatie (Rogers LS1) is vrij spectaculair. Hij is wel lastig in te stellen zodat er geen overflow optreedt, want met de gebruikte uitgangsDAC en de primitieve voeding in het ding wil je het signaal natuurlijk zo luid mogelijk houden.

Ik heb hem nog niet in de woonkamer (ESL63) geprobeerd.

ik denk dat ik wel ff kan duidelijk maken waar die vergelijking met computers op slaat.

een computer van nu is niet te overtreffen door welke computer van 10 jaar terug dan ook.

dat zou ook wel eens voor dac;'s cq cdspelers kunnen gelden. Het klinkt aannemelijk, en ik heb de indruk dat veel forumleden die mening delen.

nu weet ik niet of een wadia weg te spelern is door menig budget dacje van nu, maar het lijkt me in elk geval logisch....

maar werner? dat is kennelijk niet jouw ervaring?

game ;)

Geplaatst door [[Game]]:

dat zou ook wel eens voor dac;'s cq cdspelers kunnen gelden.

Computers zijn geen DACs. Computers volgen de wet van Moore (en die van Bill), en het einde is nog niet eens in zicht. DACs volgen de normale natuurwetten, en we weten dat er voorbij 24bit niets is.

Auto's worden ook niet tweemaal zo snel om de 18 maanden.

ik snap wel dat de vergelijking niet letterlijk opgaat. maar het idee van iets erg goeds van vroeger verslaat iets standaards van nu zou nog wel kunnen opgaan. of niet?

hoe zit het dan volgens jou?

, en we weten dat er voorbij 24bit niets is.

waarom dan, -ik ben een leek- dus als je me zou kunnen uitleggen waarom...graag.

wat is jouw filosofie over cdspelers dan> wat zijn goede? wat is de beste? aanraders? etc....

dankjwel game

Sorry Game, we zijn je thread een beetje aan het vergriepen. Vind je het nog wel leuk ?

Leuk dat je met die 8024 werkt, Werner. Dat was ook mijn plan.

Het blijft natuurlijk een budgetmerk dat Behringer. Ondervind je veel beperkingen met de DAc en output stages van dat kreng, of is het goed te doen ?

Paul.

geplaatst door paul jenner:

Sorry Game, we zijn je thread een beetje aan het vergriepen. Vind je het nog wel leuk ?

ja hoor, ik zouy alleen wel eens wat meer duidelijk willen over wat bijv. jij goede cdspelers vind, of werner of wie dan ook....

als ik jullie hoor liullen denk ik :"die weten er veel van" als dat zo is ben ik natuurlijk ook benieuwd naar jullie bevindingen en wat jullie overduidelijk de beste cdsplerer vinden etc...

ik hooor het wel, zo niet, dan vind ik het niet meer leuk... :)

game

Nou, ik vind MIJN cd speler een goeie. Het is de Heart 6000. Dit is een Marantz cd 6000 speler die door Heart in Den Haag is omgebouwd.

Hij heeft o.a. een buizenuitgangstrap. Wat ik er goed aan vind is de zeer lage vervorming van de output stage. Veel cd spelers lopen nu eenmaal dicht bij luide passages en schieten in de vervorming bij moeilijke signalen. Vaak is het een kwestie van goedkope instabiele opamp schakelingen in de output stage.

Binnenkort gaan we drie cd spelers testen en dan ben ik benieuwd of mijn Heart zich goed staande houdt. Uiteraard zullen we de bevindingen rapporteren hier op het forum.

Is dit meer in je straatje ?

Groeten,

Paul.

Mag ik ook mee doen? :D

Hm, heb binnenkort al een speler test hier thuis :D

Ff zonder dollen, een Wadia dac is gewoon heel erg goed. Ik ben van mening dat de nieuwste wadia dacs eigelijk nog minder zijn dan die van een jaar of 5 geleden. Een dacje van 250 euro haalt het gewoon niet. Ze zijn wel goed hoor, heel goed zelfs. Maar het analoge gevoel en de intense rust in het geluid haalt het gewoon niet bij een Wadia.

Is dit meer in je straatje ?

ha ha! idd hier heb ik net iets meer aan.

andre is wel erg enthousiast over zn northstar. Zal toch wel erg goed zijn - kennelijk beterdan de wadia 830, als dat zn vorige was.

die nortstar kost tochiets van 1100 euro?

game

Geplaatst door JSA:

830 is ook het instap model   :) En een northstar kost ook geen 250 euro   ;)

Nee en een Shanling ook niet maar daar zit dan ook wel wat meer in dan alleen de DAC. Toch is zo'n Northstar of Shanling een stuk goedkoper dan een Wadia.

cool.gif