ItFoReVeR Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Beste Allemaal, Ik ben HOOG NODIG op zoek naar advies. Momenteel heb ik thuis nog een set staan waarmee ik vooral in het verleden veel muziek mee beluisterde; Synthese 3 op een QUAD 606 versterker. Tegenwoordig gebruik ik ze toch veel meer voor de films.. en ik vond ze toch wel een beetje aan de grote kant worden... dus ben ik op zoek gegaan naar een kleinere opstelling maar waarbij het geluid goed, zuiver, warm en natuurlijk overkomt, en ja ik weet wat ik doe.. ik zal NOOIT dezelfde kwaliteit er voor terug krijgen... ik probeer het daarom ook zo dicht mogelijk te evenaren. En natuurlijk wil ik graag een compleet setje (Dolby 5.1). Mij is in eerste instante geadviseerd de KEF KHT2005 maar ik heb deze beluisterd ten opzichte van de Cabasse Xo Waarbij de kefjes echt een lachertje waren.. de cabasse had echt een ruimtelijk en vooral een zuivere klank. Nu was ik bijna verkocht maar heb me op het laatste moment toch iets anders laten adviseren en heb heb het ook aangehoord klonk op zich vrij goed de; Chario Syntar Waarbij voor 4 x de syntar 100 is gekozen 1 x syntar center en 1 x SW 1. Ik heb inmiddels al wel weer een nieuwe receiver de; Pioneer VSX 811 Maar ik ben er nog niet uit qua luidsprekers. Doe ik er goed aan met de chario's of toch iets anders? Mijn budget voor de luidsprekers is MAXIMAAL Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Denk ook eens aan mission,voor de prijs een heel mooi geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Geplaatst door pietje bell:Denk ook eens aan mission,voor de prijs een heel mooi geluid. maar meneer wil een: goed, zuiver, warm en natuurlijk geluid Mission klinkt (in mijn gehoor niet warm). Merken als Monitor Audio, Cabasse (beetje dan) & Morduant Short wel. Probeer zulke merken nog eens te beluisteren. Bij die Chario speakers heb je een relatief zware versterker nodig, want mijn ervaring is dat Chario niet altijd even makkelijk is aan te sturen. Op een zwaardere av-reciever zal dit natuurlijk wel gaan, maar een zwaardere reciever is vaak ook een stuk duurder dan een normale degelijke goede av-reciever. Dus luister nog eens naar deze merken luisteren voordat je een beslissing neemt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Ik zie nu pas dat je al een zware AV-reciever hebt... Neem hem anders mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ItFoReVeR Posted 1 april 2003 Author Report Share Posted 1 april 2003 Ik heb inderdaad al eens naar Mission M7S-AV geluisterd was er niet echt van onder de indruk overigens wel een leuk design. Heb echter nog niet de kans gehad om zijn grotere broer te kunnen beluisteren de Mission FS1 (Is ie dan VEEL beter??)maar design is iets minder. De Chario-Syntar set zoals boven genoemd heb ik gehoord op een Pioneer VSX-711 dat is een 1 slag kleinere AV-Receiver die ik heb.. en dat klonk al super maar goed de Cabasse Xo klonk ook goed voor zijn prijs! Dus graag advies.. en alvast bedankt voor je tips en antwoorden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Geplaatst door pietje bell:Denk ook eens aan mission,voor de prijs een heel mooi geluid. *eens* Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 op een QUAD 606 versterker. wat vraag je ervoor? stuur maar een pb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Je geeft zelf het beste andwoord: "De Chario-Syntar set zoals boven genoemd heb ik gehoord...... en dat klonk al super" Gewoon doen dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Je geeft zelf het beste andwoord:"De Chario-Syntar set zoals boven genoemd heb ik gehoord...... en dat klonk al super" Gewoon doen dus! Precies! Maar als ik in Ivo zijn schoenen stond zou ik toch nog even naar meerdere setjes beluisteren voor dat ik een besluit nam. Eventueel op de Pioneer AV-reciever.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ItFoReVeR Posted 2 april 2003 Author Report Share Posted 2 april 2003 hehe PD ik heb tot nu toe alles gehoord op een Pioneer VSX 711 een Marantz en een NAD receiver! Eh.. tja ik heb inderdaad wel gezegd dat ik die chario's super vond klinken , maar de vraag was/is of er nog iemand was die advies kon geven of ik voor die prijsklasse misschien iets beters qua gehoor kan krijgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts