Jump to content

Usher mini dancer 2

mordante
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag naar sense of music geweest om daar een set Usher mini dancer 2 te beluisteren. Ik had mijn eigen versterker mee zodat ik betere indruk van de luidsprekers kon krijgen. Daar aangekomen even zitten praaten met de eigenaar. Terwijl mijn versterker werd aangesloten en de boel kon warm draaien. Ook alle andere spullen in de luisterruimtes bekeken. Eerste CD in de CD speler. Dit was een CD van Annele van Giersbergen samen met Danny Cavanagh, opgenomen in de little devil in Tilbrug. We draaiden nummer 4 Yalin. Daarna ging Heather Nova in de speler met het album South, daarvan draaide we Gloomy Sunday en Just been Born.

Om kort te zijn ik vond het niet goed klinken. Weinig detail en wollig. Het hoog was afgeroomd en futloos. Ik was teleurgesteld. Dit moet toch beter kunnen. Op mijn verzoek werd er een andere CD speler aangsloten. Direct na het eerste nummer waren mijn vriendin en ik het er mee eens. Dit vonden we allebij echt veel beter. Het geluid was open en het hoog was niet zo duf meer. Alsof er een denken van de luidsprekers werd afgehaald.

Het echte luisteren kon beginnen. De CD's die de revu passeerden waren:

Heather Nova: South

Machine Head: Burn my eyes

UB40: Homegrown

My Dying Bride: Bring me Victory (single CD met een heel mooie uitvoering van Scarborough fair)

Haggard: Awaking the centuries

Anathema: a natural disaster

Fields of the Nephilim: Fields of the Nephilim

Het mid en hoog van de Usher is naar mijn mening echt heel erg goed. Mooi doorlopend hoog, open mid, veel details te horen zonder dat er luistermoeiheid optreed. Ik kon dingen horen die ik nog niet eerder op de CD had gehoord. De Be tweeter van usher is heel goed. Ik had begrepen dat usher weer van de Be tweeters is afgestapt en over is gegaan op een soort van diamanten tweeter. Deze heb ik niet gehoord, maar kan mij moeilijk voorstellen dat dit echt een verbetering opleverd. De enige kritiek die mijn vriendin en ik hebben is het laag. Er is te weinig laag, het laag gaat wel diep, dieper dan mijn huidige speakers maar het is te beleefd. Echter ik weet niet of dit slechter is. Waar ik aan zit te denken is dat het laag van mijn speakers misschien een bult in bepaalde frequentie heeft om te verbergen dat het niet heel laag gaat. Hierdoor klinkt het laag van mijn speakers lekker vet maar ik weet niet of dit realistisch is. Dit is wel speculatie van mijn kant. het doet mij een beetje denken aan oudere PA systemen. Vroeger kon men met PA niet zo heel laag als dat de huidige PA systemen dat kunnen. Om dat te verbergen werden sommige frequenties wat extra aangzet om het te laten klinken alsof het heel laag ging. Ik mis dat oude PA geluid wel. Ik ga de mini dancer 2 zeker onthouden als mogelijk opvolger van mijn huidige speaker maar ik wil eerst ander speaker beluisteren.

De mini dancer 2 werd nog even opzij geschoven voor een set Real Estate RT100 speakers. Deze speakers hebben een heel open mid maar verder vond ik het weinig.

Laag is erg afhankelijk van de ruimte. Om daar over een oordeel in een vreemde ruimte over te geven is volgens mij dus niet terecht.

Weet je nog welke CD speler je niet beviel..??

:)

Laag is erg afhankelijk van de ruimte. Om daar over een oordeel in een vreemde ruimte over te geven is volgens mij dus niet terecht.

De CD speler die mij niet beviel was de Astin Trew AT3500, het was niet helemaal duidelijk of het de plus of de gewone was. Hij heeft er namelijk 2 staan een normale 3500 en een plus versie en uiterlijk zijn er geen verschillen. De CD speler die mij beter beviel was de Esound CD E5 SE met triple M modificatie.

De CD speler die mij niet beviel was de Astin Trew AT3500, het was niet helemaal duidelijk of het de plus of de gewone was. Hij heeft er namelijk 2 staan een normale 3500 en een plus versie en uiterlijk zijn er geen verschillen. De CD speler die mij beter beviel was de Esound CD E5 SE met triple M modificatie.

Vreemd.... juist die spelers blinken uit in resolutie en natuurlijkheid van klank. Was het geen aanpassingsprobleem of gewoon een koude speler..??

Er zit n.l. een buisje in die dingen en dat heeft toch wel 'n half uurtje nodig om op klank te komen.

Vreemd.... juist die spelers blinken uit in resolutie en natuurlijkheid van klank. Was het geen aanpassingsprobleem of gewoon een koude speler..??

Er zit n.l. een buisje in die dingen en dat heeft toch wel 'n half uurtje nodig om op klank te komen.

De speler stond aan toen we aankwamen in de winkel. Hebben eerst een kop koffie gedaan en even gebabbeld met de eigenaar en toen pas zijn we gaan luisteren. De andere speler werd koud aangesloten en zowel mijn vriendin als ik vonden het direct al een verbetering. Had niet het idee dat de andere CD echt een opwarm tijd nodig had. Het kan zijn dat de speler niet helemaal matched met mijn versterker.