goodtube Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Negeren is wijsheid. (en ik ben gelukkig lang niet wijs genoeg, dat scheelt weer!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 (...) de oude ad hominem routine (...) probeer de persoon die iets roept belachelijk te maken. dan hoef je niets met zijn uitspraken te doen (...) Beste m44, Dat onderschrift bij jouw postings is jou op het lijf geschreven. In dikke, vette letters, neem ik aan. "If you can't answer a man's arguments, all is not lost; you can still call him vile names."- Elbert Hubbard Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 nog een zwakte bod bravo Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 oktober 2009 Report Share Posted 7 oktober 2009 De beste woofer voor een Bose 301 is een Monacor SP-90. Die kost ca 35,- per stuk en past gewoon. De woofer is bij de 301 ongefilterd. Het filter van een 301 bestaat uit een enkele bipolaire elko voor het hoog.Met die Monacor gaat de 301 ook nog beter klinken. Tip: Vervang dan ook gelijk de interne bedrading door een stuk 1,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 oktober 2009 Report Share Posted 7 oktober 2009 "... Maar zou het dan nog wel een Bose 301 zijn?" Nee, natuurlijk niet, dan is het een Vrolukke Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 oktober 2009 Report Share Posted 7 oktober 2009 Wb kwaliteit stel ik geen al te hoge eisen, de 301 was op z'n best een middenklasser. Op klusgebied ben ik net in staat om een kruiskop-schroevendraaier zonder levensgevaar te hanteren. niet teveel jargon. zomaar wat quotes van bossmannetje en die raden jullie aan interne bedrading & elko te vervangen ? voor 2 nieuwe niet orginele woofers is hij zeker 70 euro kwijt. voor een 301 rond de 60,- kortom jullie raden hem aan een niet orginele ingreep te doen in een speaker die minder waar is dan de ingreep zelf om vervolgens nog meer ingrepen te gaan doen. jaja normaal beste spido oftewel klaas feenstra had je deze beste man te kakken gezet omdat ie een bose 301 heeft. of zal ik eea opzoeken wat je allemaal hebt gezegd hier over bose speakers. maar ja hje hebt weer een trol topic he. daar gaat het uiteindelijk om. ik hoop dat bossmanetje verstandig is en en ander paar 301's koopt voor een euro of 50. als ie de kast van zijn eigen 301's wil houden schroeft ie met zijn kruiskop de woofers om en hopen dat ie niet hoeft te solderen. ik wens hem succes daarbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
bossmannetje Posted 7 oktober 2009 Author Report Share Posted 7 oktober 2009 Dank voor de tips en reakties. Ik heb inmiddels 2 woofers besteld bij Conrad; WS20E 8 ohm. Helemaal geen audiofiele topprodukten. We lekker makkelijk. Ik ga ze erin schroeven en weer van mijn muziek genieten. Ik hoop dat de plus en de min goed gaan. Ik zet voor de liefhebber de 2 foamrandloze woofers op marktplaats "gratis af te halen". Wie weet heeft een echte audio-purist er nog belangstelling voor. Leuk forum, vooral de taalkundige zijlijn vind ik geweldig. Wellicht tot de volgende keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 oktober 2009 Report Share Posted 7 oktober 2009 Leuk forum, vooral de taalkundige zijlijn vind ik geweldig.Wellicht tot de volgende keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts