Snowcrab Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Hallo allemaal, Net een acountje hier aangemaakt. Ben sinds kort weer actief met audio apperatuur en weer helemaal enthousiast. Na een leuk setje van Technics te hebben aangeschaft; SU-8080, ST-8080 en een reel to reel 1506 is mij nu een Akai AM-2200 in handen gevallen. Bij deze Akai viel mij op dat hier een geweldig geluid uitkomt (ook al is het de goedkoopste uit de reeks). Wel is deze niet geheel in orde; het linker kanaal kraakt, ploft en komt slecht door. Bij deze meteen aangeland bij mijn vraag: Is de versterker het nog waard om gerepareert te worden, en zo ja: kan ik dat dan ook zelf (met een beetje hulp van jullie..)? Graag reactie's, Jasper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Het gaat er niet om wat wij vinden, maar wat jij vind. Het opknappen van je versterker zal waarschijnlijk meer kosten dan dat hij 2e hands heeft gekost. Akai heeft naast troep, hele mooie dingen gemaakt ook in de goedkope reeks. Als jij het mooie geluid de moeite waard vind waarom niet. Meestal zijn de elco' s aan vervanging toe en moeten schakelaars etc schoongemaakt worden. Wellicht ook een slecht uitgangsrelais? Als je kunt solderen begin eens een service manual op de kop te tikken. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Die serie van Akai is gewoon harstikke goed. Puur financieel is hij niet veel waard. 20 euro is wel een redelijke prijs. Neemt niet weg dat knutselen leuk kan zijn en als je toch bezig bent, wellicht wat betere componentjes proberen en 'm een revisietje geven. Ben je misschien meer dan het dubbele waard, maar dan heb je wel een AM-2200 in nieuwstaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts