Jump to content

Colibri

Jitze
 Share

Recommended Posts

Zullen we gewoon even vaststellen dat alle gezeur over het opzetten van de speler en in het bijzonder het element, niet veel hout snijdt, voor het uiteindelijke geluidsbeeld hetwelk wordt neergezet zijn een groot aantal factoren verantwoordelijk.

Ik ben ook niet deze topic ook niet begonnen met om een Colibri uit de lucht te slaan.

Hetgeen is opgevallen is het verschil met de Glider, alle uitspraken die ik heb gedaan zijn hierop terug te voeren.

Mogelijk is dat niet duidelijk overgekomen, dan hierbij nogmaals.....................

enkele dagen later heb ik nogmaals een VDH element mogen beluisteren, ook bij deze gelegenheid kwamen weer dezelfde vragen bovendrijven.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat VDH's ontwerpfilosofie een geheel andere is dan die van Benz Micro.

Uitgebreide recencies over met name de Wood serie - wel de oude L 0.4 - geven aan dat ook dit element heel erg goed is in het oppikken van micro-detail, van groot belang voor het totale klankbeeld.

Micro-detail zorgt er voor dat we zaken als ruimte en het karakter van instrumenten - ook stemmen - goed kunnen waarnemen.

Uitsterven van tonen en het weergeven van allerlei bijproducten van een toon, die ons de mogelijkheid geven te bepalen welk instrument bespeeld wordt.

Laten we ons hier verder geen zorgen over maken, de beide aangehaalde elementen kunnen dat.

Wel is er sprake van een verschil in karakter, dit heeft mi te maken met de achterliggende ontwerpfilosofie, hierbij komt de vraag weer boven, hoe luisteren we en waar leggen we een accent.........

Of voor de koper van een element - of enig ander component - wat willen we horen.....

Dit lijkt me een zinniger diskussie dan het gedoe oover het vakmanschap van degenen welke een demo hebben gegeven.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Dit is toch wel een erg sterke uitspraak voor iemand, die echt niet weet hoe de zaak is opgezet...

Beste Jitze,

Beginnen we nu weer?

Ik heb slechts bevestigd wat Ruud zei.

Verder informatie heb ik uit de discussie op dit forum en trek mijn conclusie daaruit.

Als jij je autobanden bij een garage laat oppompen tot 0,5 atmosfeer terwijl het 1,2 moet zijn en je schrijft dat aan mij, dan zeg ik ook dat dat niet goed is.

Daar hoef ik zowel de auto als de banden niet voor te kennen.

Of is dat een onbegrijpelijke metafoor?

met vriendelijke groet

Gert

Geplaatst door gert:

[QBBeste Jitze,

Beginnen we nu weer?

Ik heb slechts bevestigd wat Ruud zei.

Verder informatie heb ik uit de discussie op dit forum en trek mijn conclusie daaruit.

Als jij je autobanden bij een garage laat oppompen tot 0,5 atmosfeer terwijl het 1,2 moet zijn en je schrijft dat aan mij, dan zeg ik ook dat dat niet goed is.

Daar hoef ik zowel de auto als de banden niet voor te kennen.

Of is dat een onbegrijpelijke metafoor?

met vriendelijke groet

Gert[/QB]

Realiseer je wel dat alle informatie over het opzetten van de demo apparatuur, uit de tweede hand of mond is vernomen.

Dat gezeur bijv. over de instelling van het gewicht van de Glider slaat nergens op, dan had er direct door een van de aanwezigen ingegrepen geworden, een naalddruk van 0,8 gram levert echt geen muziek, dan had het verschil met de VDH in elk geval niet waargenomen kunnen worden.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

de Benz Glider die ik al redelijk analytisch vind klinken, bleek een verademing, om naar muziek te kunnen luisteren lijkt rust in het klankbeeld mij een eerste vereiste

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Dat gezeur bijv. over de instelling van het gewicht van de Glider slaat nergens op, dan had er direct door een van de aanwezigen ingegrepen geworden, een naalddruk van 0,8 gram levert echt geen muziek, dan had het verschil met de VDH in elk geval niet waargenomen kunnen worden.

Jij echter vond het vanaf de eerste tonen blijkbaar wel muziek, overigens de naalddruk was zo

Binnen het kader van deze diskussie is het mogelijk zinvol te weten dat er een viertal elementen van VDH is getest in het duitse tijdschrift Stereoplay, - DDT II - Frog - Black Beauty - Colibri - ,waarbij ik vooral het gemeten frequentieverloop wel erg interessant vindt.

Vanaf plm. 4 KHz tot 20 KHz loopt deze zo'n 10 dB op.....................

Dit lijkt me niet geheel neutraal te zijn.

Komen we toch op karakter eigenschappen en ontwerpfilosofie ?

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Ruud, dit is zeker niet het geval geweest, met een dergelijke naalddruk had er echt geen stukje fatsoenlijk geluid te horen geweest...............

Overigens lijkt het mij dat Henk zulk een instelfout niet gemaakt kan hebben.....

De te lage naalddruk is ook pas later geconstateerd.

Groet Jitze

Beste Jitze,

In de hectiek van het verwisselen van het element is alles mogelijk.

Lijkt mij dat de naalddruk niet vanzelf wisselt ;)

Geplaatst door Ruud:

Beste Jitze,

Lijkt mij dat de naalddruk niet vanzelf wisselt    ;)

Er heeft beslist iemand met z'n tengels aangezeten...................

Overigens lijkt me deze diskussie niet erg zinvol........

Groet Jitze

Geplaatst door Ruud:

Wie is hem ook alweer begonnen   confused.gif    ;)

hier hebben we het over het gedoe over de instelling............

Ik had het over elementen en hun uiteenlopende karakter............

Groet jitze

Geplaatst door Jitze:

hier hebben we het over het gedoe over de instelling............

Ik had het over elementen en hun uiteenlopende karakter............

Groet jitze

Overigens pas goed te beoordelen als ze goed zijn ..........enz, enz :D;)

Geplaatst door Jitze:

Binnen het kader van deze diskussie is het mogelijk zinvol te weten dat er een viertal elementen van VDH is getest...

... waarbij ik vooral het gemeten frequentieverloop wel erg interessant vindt.

... Vanaf plm. 4 KHz tot 20 KHz loopt deze zo'n 10 dB op...

... Dit lijkt me niet geheel neutraal te zijn.

Beste Jitze,

Ik vindt het allemaal prachtig en zeker niet neutraal.

Als het waar is wat je zegt zijn dat dus allemaal bijzonder slechte elementen, zonder dat ik het artikel heb gelezen. Kan bij stereoplay.de de karakteristieken niet vinden en ook niet het commentaar.

Als leek of als profi zou ik zeggen dat bij zo'n meting het commentaar vernietigend moet zijn.

Was dat ook zo?

Als profi zou ik zeggen : ze zijn de RIAA vergeten.

met vriendelijke groet

Gert

Geplaatst door Jitze:

Realiseer je wel dat alle informatie over het opzetten van de demo apparatuur, uit de tweede hand of mond is vernomen.

Dat gezeur bijv. over de instelling van het gewicht van de Glider slaat nergens op...

... dan had er direct door een van de aanwezigen ingegrepen geworden, een naalddruk van 0,8 gram levert echt geen muziek

Beste Jitze,

Helemaal niet uit de tweede hand.

Uit de eerste want Haudio heeft gezegd dat de Benz op 0,5 gram stond. Zoal je zegt daar kan geen muziek uitkomen.

Dat jij dat gezeur vindt is je goed recht, net zoals ik mag vinden dat er een element verkracht wordt als je dat op 0,5 zet

met vriendelijke groet

Gert

Beste Mensen,

Om nog maar eens duidelijk te zijn ,

Ik heb tegen Ome Henk gezegt dat de naaldkracht te laag stond.

Waarom....?

Omdat alles goed stond ingesteld dus de Colibri was perfect ingesteld....

Nadat ik laat in de middag er een Benz Micro Glider in had gezet en de naaldkracht had ingesteld op 1.8 gram waarna er meegespeeld is .......

Heb ik de Dinsdag erna geconstateerd dat het contragewicht op een andere plaats stond .

Omdat ik dit vreemd vond heb ik hem opnieuw bekeken en geconstateerd dat het nu veel te laag was.

Iemand of de wind heeft het zaakje verschoven.

Dus weer gecorrigeerd ! een dag erna was het nog erger want nu was het niet meer mogelijk om een plaat te draaien .

Waarom ?? omdat het blijkbaar weer te hard heeft gewaaid want de arm was in evenwicht dus geen naald kracht !!

Daarom vind ik het jammer dat er zo over gepraat wordt omdat het goed stond !!!!

Ook de pre pre was perfect afgesteld !!!

Ieder 1 mag vinden wat hij of zij ervan vindt.

Qua klank........mooi of niet.....maar de instellingen klopten die middag !!!

Zo... is het nu een beetje duidelijk ???

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door gert:

zonder dat ik het artikel heb gelezen.

Kan bij stereoplay.de de karakteristieken niet vinden en ook niet het commentaar.

met vriendelijke groet

Gert

Als prof zou ik eerst eens uitzoeken wat er danwel gemeten cq geschreven zou zijn, en niet beginnen met kakelen.................

Groet Jitze

Geplaatst door gert:

Beste Haudio,

Gevaarlijk plaats lijkt me daar waar jij zit

met vriendelijke groet

Gert

Beste Gert ,

Ik denk dat dat de reden is waarom er op show

Geplaatst door gert:

Als leek of als profi zou ik zeggen dat bij zo'n meting het commentaar vernietigend moet zijn.

Was dat ook zo?

met vriendelijke groet

Gert

Hoi Jitze,

Reageer ook even op het bovenstaande, Ik lees geen duitse bladen dus ik ben wel benieuwd wat het eindoordeel van de jury was.

Mischien even scannen en mailen? als het mogelijk is.

Alvast bedankt,

Siep.

Geplaatst door Jitze: om 23:59

Als prof zou ik eerst eens uitzoeken wat er danwel gemeten cq geschreven zou zijn, en niet beginnen met kakelen....

Beste Jitze,

Beetje te laat geworden naar mijn idee Jitze. Je doet erg kattig.

Ik neem aan dat jij ook niet altijd het wiel wilt uitvinden.

Als een forumlid zegt dat die elementen 10 dB in het hoog oplopen ga ik ervan uit dat dat zo is en zeg ik dus dat er iets verkeerd is/was. Dat betekent dus of een colere element of verkeerd gebruikt. Zo simpel is dat. Hoef ik niet uit te zoeken.

Als jij dat kakelen vindt dan vindt je dat maar. Het valt mij een beetje van jou tegen dat jij niet gezegd hebt dat 10 dB oploop in het hoog niet kan. Je zit de mensen wel aan teraden dat je masterbase moet gebruiken. Nou dat geeft g

Geplaatst door gert:

Beste Jitze,

Ik vindt het allemaal prachtig en zeker niet neutraal.

Als het waar is wat je zegt zijn dat dus allemaal bijzonder slechte elementen, zonder dat ik het artikel heb gelezen. Kan bij stereoplay.de de karakteristieken niet vinden en ook niet het commentaar.

Was dat ook zo?

met vriendelijke groet

Gert

Hoi Gert,

Als een element zo slecht meet als zij beweren durf ik te stellen dat ie ook niet goed klinkt en krijgt ie van mij ook geen 55 punkte, er is dan iets misgegaan met hun meting c.q. opstelling, zelf denk ik dan (weer) aan de afsluitimpedantie(ik weet het ben een mierenneuker).

Een buizenversterker die slechte cijfers heeft kan zich gehoormatig(in de meeste gevallen)nogal eens revancheren door fantastisch te klinken, doch een element die oploopt zoals zij beweren moet haast een foute meting zijn en dit alles volgens mijn bescheiden mening.

Overigens hebben Hans Baan(van Translator) en ik

Geplaatst door Ruud:

... Als een element zo slecht meet als zij beweren durf ik te stellen dat ie ook niet goed klinkt en krijgt ie van mij ook geen 55 punkte, er is dan iets misgegaan met hun meting c.q. opstelling,

... zelf denk ik dan (weer) aan de afsluitimpedantie

... ik weet het ben een mierenneuker

Beste Ruud,

Je hebt gelijk. Inmiddels via via de karakteristieken van de elementen gekregen.

Ik vrees dat er hier een ernstige meet(behandelings) fout is opgetreden.

Ik heb al heel wat grafiekjes van elementen gezien en heb hier op dit moment de grafiek van EMT en MC 10 vdH liggen.

Zo recht als een lineaal tot 20.000 allebei.

Trouwens elk apparaat in de hifiketen dat 10 dB waar dan ook op of afloopt in het hoorbare gebied is per definitie slecht. Dus geen hifi. Weg ermee.

Ik denk dat ik vdH maar eens ga bellen of doe jij dat Ruud. Dit lijkt mij wederom verkrachting van een hifiapparaat.

Stelletje amateurs.

met vriendelijke groet

Gert

• 4 weeks later...
Geplaatst door Jitze:

Tot op heden hebben de beloofde rectificaties en/of reacties mij niet bereikt ?

confused.gif Jitze    confused.gif

Geduld is een schone zaak, en ik zou het vraagteken weglaten als ik jou was :D;)

Overigens