Miracle. Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Omdat het buisje wat er in mijn Audio Research LS-1 voorversterker alweer zo'n 4 jaar oud is, waarvan slechts 3 jaar gebruikt maar toch, ben ik op zoek naar het mooist matchende buisje. Hiervoor heb ik tot nu toe een Philips ECG JAN 6922 uit 1986 en een nieuwe JJ 6922 Goldpin aangeschaft. De originele rubber ringen die AR om het origineel door de importeur geleverde (merkloze U.S.S.R.) buisje had geschoven had ik al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Miracle bekijk eens of dit binnen jou budget past, dit zijn imho zeer mooie buisjes. Brand:Amperex (USA) Type :USN-CEP- 7308/E188CC=6922,E88CC,6DJ8,CCa. Codes:VR5 *5B & VR5 *5B (Same Codes ,1965), Codes 'VR'=7308 Test :Hickok 539B 10750/10750 ,10750/10750 MIN:7750 HISTORY: Life Test = 10,000 hours (Vplate=100V, Iplate=15ma) Mechanical Quality = Shock and Vibration resistant (uprated over 6922 or CCa) En speur gerust nog wat door op ebay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2009 Author Report Share Posted 1 februari 2009 Amperex zijn idd ook erg mooie buisjes, maar in dit geval toch wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Met het in en uit prikken van al die'"verkeerde" buisjes heb je op een gegeven moment wel voor een aardig bedrag aan onbruikbare buizen liggen. p.s. het kopen op Ebay heeft mij in ieder geval geen windeieren opgeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2009 Author Report Share Posted 1 februari 2009 Met het in en uit prikken van al die'"verkeerde" buisjes heb je op een gegeven moment wel voor een aardig bedrag aan onbruikbare buizen liggen. p.s. het kopen op Ebay heeft mij in ieder geval geen windeieren opgeleverd. Als je de buisjes tegen de juiste prijs inkoopt hoeven ze helemaal niet te blijven liggen. Ik heb de Philips ECG JAN gekocht voor een bedrag wat lager ligt dan wat er op e-bay op MP voor gevangen word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Miracle ik heb die JJ's E88CC 's een maand of 2 in mijn versterker zitten. Hou bij het vergelijken rekening mee dat zo 'n buisje eigenlijk 100uur of langer moet inspelen. Omdat je (zo te zien) maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Met het in en uit prikken van al die'"verkeerde" buisjes heb je op een gegeven moment wel voor een aardig bedrag aan onbruikbare buizen liggen. p.s. het kopen op Ebay heeft mij in ieder geval geen windeieren opgeleverd. Als je de buisjes tegen de juiste prijs inkoopt hoeven ze helemaal niet te blijven liggen. Ik heb de Philips ECG JAN gekocht voor een bedrag wat lager ligt dan wat er op e-bay op MP voor gevangen word. Je wil mij toch niet duidelijk maken dat je die "absoluut niet klinkende buisjes" een medeliefhebber aan gaat prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Je wil mij toch niet duidelijk maken dat je die "absoluut niet klinkende buisjes" een medeliefhebber aan gaat prijzen. Wat in de ene versterker niet klinkt, kan in een andere weer precies goed zijn Nieuwe buizen klinken meestal niet..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2009 Author Report Share Posted 1 februari 2009 Je wil mij toch niet duidelijk maken dat je die "absoluut niet klinkende buisjes" een medeliefhebber aan gaat prijzen. Wat in de ene versterker niet klinkt, kan in een andere weer precies goed zijn Nieuwe buizen klinken meestal niet..... Ik heb Philips ECG JAN buisjes heel mooie dingen horen doen, in verschillende versterkers, en ook in CD-spelers, maar in deze versterker is het gewoon niet mooi. Wie weet houd ik dit buisje nog wel voor een eventuele toekomstige toepassing, omdat ik weet dat het gewoon een heel mooi buisje is en ik er erg weinig voor betaald heb. @tubejack: Ik weet dat het gemiddelde stuurbuisje zeker wel een 100 uur nodig heeft om echt mooi te gaan klinken, maar dit klonk al vanaf het begin gewoon te erg om te laten zitten. Nu met de JJ is het al een heel stuk beter, ondanks dat die nu nog geen 3 uur aan staat. Voor zover ik begrepen heb heeft deze versterker echt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Er staat een paartje op MP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2009 Author Report Share Posted 1 februari 2009 Er staat een paartje op MP Durf jij met zekerheid te zeggen dat dat Mullards zijn? Ik herken dat logo iig niet als Mullard. Edit: Zie net ook nog een paartje in Antwerpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Er staat een paartje op MP Durf jij met zekerheid te zeggen dat dat Mullards zijn? Ik herken dat logo iig niet als Mullard. Edit: Zie net ook nog een paartje in Antwerpen. Er staan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2009 Author Report Share Posted 1 februari 2009 Er staat een paartje op MP Durf jij met zekerheid te zeggen dat dat Mullards zijn? Ik herken dat logo iig niet als Mullard. Edit: Zie net ook nog een paartje in Antwerpen. Er staan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 februari 2009 Author Report Share Posted 7 februari 2009 Vandaag vrij veel geluisterd, en niet anders dan met het JJ Goldpin buisje. Had niet het fut om de versterker open te maken. Bijna de hele dag op bed gebleven, enkel eruit geweest om het riool te verzieken. Het voordeel ervan was wel dat ik heel goed kon beoordelen of dit een buisje is wat ik voor langere tijd kan hebben, en dat is het zeker. Dit is mooier dan met het buisje wat er door de importeur van AR 4 jaar geleden in is gezet. Het laag is heel strak, en dan bedoel ik niet alleen voor een buis, maar echt strak. Het mid en hoog is nu echt wat ik graag hoor. Ook heb ik een heel behoorlijke soundstage in deze kamer, en dat in een ruimte van ongeveer 3x4M. Wat mij betreft dus een zeer geslaagde aankoop. Zeker niet goedkoop, maar het zeker waard. Binnekort nog eens met een Philips E288CC aan de slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 februari 2009 Author Report Share Posted 15 februari 2009 Vandaag dus de Philips E288CC SQ Miniwatt buisjes opgehaald, en daar vanavond Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Ik heb vandaag (net de afgelopen weken uitvoerig contact te hebben gehad met de verkoper) besloten om een setje Philips SQ e88cc (grey-plated) aan te schaffen. Ik wilde eerste voor Mullards gaan, maar volgens de verkoper zijn de Philips SQ e88cc nog weer wat beter dan de Mullards. Dus ga ik de gok maar wagen. Ik ben benieuwd hoe dit klinkt t.o.v. de Philips Bugle Boys (chrome-plated) die nu in de Koala Tube zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 februari 2009 Author Report Share Posted 28 februari 2009 Ik heb vandaag (net de afgelopen weken uitvoerig contact te hebben gehad met de verkoper) besloten om een setje Philips SQ e88cc (grey-plated) aan te schaffen. Ik wilde eerste voor Mullards gaan, maar volgens de verkoper zijn de Philips SQ e88cc nog weer wat beter dan de Mullards. Dus ga ik de gok maar wagen. Ik ben benieuwd hoe dit klinkt t.o.v. de Philips Bugle Boys (chrome-plated) die nu in de Koala Tube zitten. Daar heb ik nu ook een setje van aangeschaft. Die zijn nu nog onderweg hierheen. Afgelopen week een net ingespeelde Mullard uit 1961 van een kennis van me eens vergeleken met de E288CC SQ Miniwatt goldpin Philips (tot nu toe een echt net zo bijzonder goed klinkend (en zeldzaam) buisje als hoe het beschreven word), maar voor mij geen Mullard in de Audio Research. De Mullard klonk muf en futloos in vergelijking met de Philips. Was wel mooier dan wat het originele USSR (merk onbekend) buisje doet, en zeker een heel stuk mooier dan een Philips ECG JAN 6922 (USA Made) hier doet, maar haalt het bij langerna niet bij de E288CC SQ Miniwatt (Holland Made). Ik ben dus wel benieuwd wat de E88CC SQ Gray-plate doet. Ik ga het volgende week beleven. Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen met dat buisje Gruiter. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Heel interessant om te volgen allemaal! Het zijn wel niet de goedkoopste buizen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ook mooi is een 6N1P die trek wel meer gloeistroom, maar aangezien er maar 1 buis in je versterker Moet dat toch makkelijk kunnen. Jack P.s. wacht maar even met kopen, omdat ik met je mee mag rijden, ga ik eens in mijn buizenvoorraad kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Heel interessant om te volgen allemaal! Het zijn wel niet de goedkoopste buizen.. Het zijn idd niet de goedkoopste buisjes, maar met wat geduld en geluk is er voor een heel behoorlijke prijs aan te komen. Niet op e-bay gaan zoeken, daar zijn de belachelijke prijzen voor nos buisjes onderhand wel bekend. Ook op MP weet men onderhand zichzelf wel rijk te rekenen. Nee, particulier of in de electronicawinkel op de hoek van de straat kun je nog wel eens leuke dingen aantreffen voor een fatsoenlijke prijs. @Jack: Een 6N1P moet het gewoon doen in de LS1. Trekt minder stroom dan wat de Philips E288CC SQ doet. Zijn ook leuke buisjes om eens te proberen. Voordeel van die dingen is dat ze ook geen bal kosten. Zie ze nu al voor €7,50 en een EV voor €10,- nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 @Jack: Een 6N1P moet het gewoon doen in de LS1. Trekt minder stroom dan wat de Philips E288CC SQ doet. Zijn ook leuke buisjes om eens te proberen.Voordeel van die dingen is dat ze ook geen bal kosten. Zie ze nu al voor €7,50 en een EV voor €10,- nieuw. Die EV is mooi, Ik wil je niet blij maken met een dooie mus, maar volgens mij heb ik een Telefunken E88CC gevonden met goldpins en ruit onderop De tekst is er jammergenoeg af... staat er met stift op.... Kan hem alleen niet meten op mijn Eico 625 buizentester, staat niet op mijn rol ook niet een vergelijkbaar type. Lijkt me g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 @Jack: Een 6N1P moet het gewoon doen in de LS1. Trekt minder stroom dan wat de Philips E288CC SQ doet. Zijn ook leuke buisjes om eens te proberen.Voordeel van die dingen is dat ze ook geen bal kosten. Zie ze nu al voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 maart 2009 Author Report Share Posted 2 maart 2009 @ Miracle, Ik weet dat Ron van Callas-Audio ook vele buisjes momenteel te koop heeft staan. Zie hier :Tube for Sale Callas-Audio Had ik ook al eens tussen gekeken, maar niet gevonden wat ik zocht. Eigenlijk ben ik nu niet echt meer op zoek naar buisjes. Zaterdag heb ik nog 2 Philips SQ e88cc gray-plated's binnen gekregen en binnekort dan nog het buisje van Jack erbij en heb ik nog een 6N1P EV besteld. Lijkt me onderhand keuze genoeg. Deze week blijft de Philips E288CC SQ Miniwatt Goldpin er nog even in zitten. Dat is zo genieten dat ik even geen zin heb in wisselen. Volgend weekend ga ik de Philips E88CC SQ gray-plated eens stevig aan de tand voelen. Die zou wel eens heel dicht in de buurt van de 288 kunnen komen is mijn vermoeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ik heb vandaag (net de afgelopen weken uitvoerig contact te hebben gehad met de verkoper) besloten om een setje Philips SQ e88cc (grey-plated) aan te schaffen. Ik wilde eerste voor Mullards gaan, maar volgens de verkoper zijn de Philips SQ e88cc nog weer wat beter dan de Mullards. Dus ga ik de gok maar wagen. Ik ben benieuwd hoe dit klinkt t.o.v. de Philips Bugle Boys (chrome-plated) die nu in de Koala Tube zitten. Ze zijn inmiddels binnen en geinstalleerd in de Koala Tube CD speler. Nu vond ik de Bugle Boys al een opwaardering t.o.v. de standaard Harmonix, maar dit is toch echt van een heel ander kaliber. Het blijft altijd lastig onder woorden te brengen. Het geheel klinkt wat voller, maar tevens ook helderder. Het laag is wat meer waarneembaar, maar zeker niet aangedikt. Het "zuchtje" in de stemmen is weer helemaal terug (dit had ik ook bij de Telefunkenbuis in mijn Unison Research). Bij blaasinstrumenten hoor ik nu ook duidelijker de lucht stromen. Kwastjes die op bekkens slaan klinken nu minder "ruiserig" en ook het uitsterven van klanken is nadrukkelijker te horen. De muziek klinkt hierdoor net weer een stukje spannender. Het zijn dus blijvertjes. De Bugle Boys zitten weer in het doosje als reserve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts