M.G. Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 Hallo Audio freaks, Ervaring gevraagd, voordat ik met mijn 45kg zware luidsprekers ga sjouwen. Het betreft de Acoustic Research AR1 met 15" subwoofer en een ingebouwde 500 watt amp. Klik hier voor een afbeelding> http://www.sonic.net/soundscape/ar/ar-1.jpg Wat zou volgens jullie een een strakker bas geluid opleveren, de woofers naar buiten of juist naar elkaar toe laten stralen ? Luidsprekers staan ruim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 Ik neem aan dat niet veel mensen ervaring met deze speakers hebben, ik zou zeggen uitproberen. Gezien de afstand van 1 meter tot zijwand verwacht ik daar geen probleem en anderzijds moet het ook kunnen, kortom wat je het prettigst vindt klinken, wordt wel zweten Geeft de fabrikant geen advies Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.G. Posted 18 juni 2002 Author Report Share Posted 18 juni 2002 De verkoper zei dat ik ze naar binnen moest plaatsen, maar overal waar ik kijk zijn ze naar buiten geplaatst. Vandaar mijn vraag hoe anderen dit ervaren, er worden tenslotte steeds meer luidsprekers gebouwd met opzij geplaatste woofers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 Zelfs dan is er waarschijnlijk geen eenduidig antwoord op te geven, denk alleen maar aan de acoustiek/afmetingen van de luisterruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.G. Posted 18 juni 2002 Author Report Share Posted 18 juni 2002 Daar heb je idd gelijk in. De ruimte bij mij is het probleem niet want die is 42m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 En deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 En deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 juni 2002 Report Share Posted 18 juni 2002 Das pas fijn Zelf uitmaken waar de woofer mag zitten. Het je waarschijnlijk meer inspraak over het dreun gehalte. Als 't echt sub is zo ik ze tegen elkaar in zetten. Dan duurt 't wel effe voor de eerste muur komt. Gaat 't wellicht minder snel dreunen. Voor het beeld zal 't niet zo veel uitmaken. Als je tv er tussen staat zou ik ze van elkaar af zetten. Arme tv! Die zou een passieve woofer worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.G. Posted 18 juni 2002 Author Report Share Posted 18 juni 2002 Morgen zal ik maar weer eens de film U571 huren, deze film heeft een vet gehalte bas Dan zal ik ze eens naar binnen plaatsen. Bedankt allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 19 juni 2002 Report Share Posted 19 juni 2002 Zitten die woofers als je ze recht tegenover elkaar zet niet gedeeltelijk elkaars geluidsgolven uit te doven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 juni 2002 Report Share Posted 19 juni 2002 Zitten die woofers als je ze recht tegenover elkaar zet niet gedeeltelijk elkaars geluidsgolven uit te doven? Nee ik denk het niet. Op het punt waar de geluidsdrukken samen komen is de geluidsdruk juist het grootst. Zet hebben een keer een subwoofer gemaakt door twee woofers tegen elkaar te zetten met 1cm er tussen. Zonder kast er om heen! De druk tussen de twee woofers zorgt voor de demping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.G. Posted 20 juni 2002 Author Report Share Posted 20 juni 2002 Ik heb ze nu naar binnen gericht staan, en dit leverd idd een strakkere bas op. Heb dit gisteravond ff getest met de dvd U571 ,die diepte bommen klinken nu strakker. Het viel me trouwens mee dat m'n buren niet aanbelde of het wat minder kon Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 20 juni 2002 Report Share Posted 20 juni 2002 Misschien staan je buren nu ook naar binnen gericht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts