WanFie Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 De namen bevatten uitsluitend dezelfde letters dus een match moest erin zitten.... Sinds enkele maanden ben ik lid van de democommissie van Audioclub Oost Brabant (www.aob.hifi.nl). Het is dan de bedoeling dat je enkele demo's organiseert... Het makkelijks was natuurlijk een demo met Array... Maar Array produceert geen speakers. En de speakers uit de demoruimte (Final) hebben een erg laag rendement om daar een zaal mee gevuld te krijgen. Mijn speakers is ook geen optie omdat die twee hoog staan en 50 kg/stuk wegen. Reden om de Stemvork in Uden te benaderen of we geen speakers mochten "lenen" voor deze demo (17 januari 2008). Frans vond dit een prima idee en vandaag hebben we moeite gedaan om wat te kiezen. Dat is een stuk makkelijker dan wanneer je zelf iets zou willen kopen omdat budget niet meer aan de orde is. Nou is het probleem met de Yara speakers dat sommige een heel makkelijk naam hebben ( Yara 1, 2 en 3)en andere zo moeilijk dat ik ik ze met de beste wil van de wereld niet kan onthouden. Vandaar zullen de benamingen meer de vorm beschrijven. Allereerst begonnen we met de Yara 3. Dit is een slanke maar diepe zuil met een dome en breedbander aan de voorkant en een zijwoofer. Een goede audiokennis heeft deze speakers en is daar behoorlijk tevreden mee. Dus maar wat muziek erop. Als CD speler kozen we een Perreaux (mooie speler trouwens). Holy Cole, Tony Joe White en Kari Bremnes erin. Wat we horen is een prachtig stereobeeld, diep laag en een erg schoon geluid. Eigenlijk vinden we dat we al klaar zijn, maar laten we toch nog eens wat ander proberen. Mijn idee was dat ik de Yara "bananen" toch nog wel een fractie beter vond dan de 3. Die had ik tenslotte al eerder gehoord. De "bananen" hebben twee 22 cm breedbanders en een Berilium tweeter. Alles van Usher, maar het lijkt meer dan sprekend op Scanspeak. Weer dezelfde CD's... wohw... wat een verschil, dynamiek, kracht in het laag en een enorme realistische live drive. Nou mag dat natuurlijk ook wel want deze speker kost meer dan het dubbele dan de eerste. Na nog wat audiofiel gepingel (wat ook uiterst naukeurig werd gepresenteerd) besluiten we, om nog een wat anders te proberen. Achtereenvolgens komen de "banaan voorover", "uitroepteken", 2, en de "punt" op de speakerplaats te staan.... Allemaal voordelen en nadelen, de "banaan voorover" klinkt best wel enthousiast, maar mist wat laag. Dit is een mooie speaker voor surround m Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Beste Hans, Is dat niet die grote zaal met links een reflecterende wand en rechts min-of-meer "open raam"? (Vouwwand met een andere ruimte er achter?) Akoestisch erg asymmetrisch! Bundelende speakers zullen het daar nog 't best doen, denk ik. Maar dan wel voor een nogal smalle luisterz Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 oktober 2007 Author Report Share Posted 27 oktober 2007 Beste Hans, Is dat niet die grote zaal met links een reflecterende wand en rechts min-of-meer "open raam"? (Vouwwand met een andere ruimte er achter?) Akoestisch erg asymmetrisch! Bundelende speakers zullen het daar nog 't best doen, denk ik. Maar dan wel voor een nogal smalle luisterz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 28 oktober 2007 Report Share Posted 28 oktober 2007 Beste Hans, Is dat niet die grote zaal met links een reflecterende wand en rechts min-of-meer "open raam"? (Vouwwand met een andere ruimte er achter?) Precies.... Ja, die ja; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 28 oktober 2007 Report Share Posted 28 oktober 2007 Jullie begrijpen het al... weer een prachtige avond. Het was 23:00 uur voorbij toen we de winkel uit gingen. Frans bedankt, Ik kijk al uit naar januari.... Klinkt goed Hans! Ik ben ook erg benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2007 Report Share Posted 28 oktober 2007 Geweldig leuke club! Eh... hmmm... dat heb ik geh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 Geweldig leuke club! Eh... hmmm... dat heb ik geh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts