radar Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Ik ben momenteel op zoek naar een luidspreker. Op dit moment ben ik in het bezit van Vienna Acoustics Haydn (staan nu ook te koop) die aangestuurd worden door een Sonus Faber Musica en de bron is de Super Tjoeb 4000 (kabels zijn van Transparent). De Haydns heb ik nog geen jaar geleden aangeschaft (ja ik weet het). Voordat ik tot koop overging heb ik eerst de grote menigte beluisterd bij RAF en ben me uiteindelijk gaan concentreren op de Sonus Faber Concertino en de VA Haydn. Na tweemaal luisteren heb ik toch voor de Haydn gekozen omdat ik deze transparanter vond en ik de Concertino wat te warm vond klinken. Ik ben nog steeds erg tevreden met de Haydn's alleen het blijft natuurlijk een monitor LS. Aangezien ik een kleine kamer had was dit de perfecte luidspreker. Nu krijg ik binnenkort een grotere kamer en wil toch overgaan naar een mooie fullrange luidspreker. Ik heb de laatste tijd een aantal full range speakers geluisterd (niet in de winkel maar bij mensen thuis) o.a. de Nautilus 804, HGP Corda en de Visonik Concept 5. Ik wil er even buiten laten wat ik van deze speakers vind anders dan stoot ik missschien een aantal mensen tegen het verkeerde been, maar wat me opviel is dat een monitor toch een deel van de weergave (het totaal plaatje) mist en dit deel wil ik toch kunnen horen. Kortom ik wil een paar staanders. Omdat ik erg tevreden ben met de Haydn's is de logische keus uiteraard een van de grotere broers bijv. de Mozart. Tot nu toe lijkt alles gewoon simpel namekijk de Haydns inruilen voor een paar Mozarts. Maar dan kom thet natuurlijk ik was net wat over internet aan het struinen (is altijd gevaarlijk als je voor een aankoop staat) en kwam terecht bij King Audio. Deze winkel produceert eigen luidsprekers in een aantal soorten en maten en mijn oog is gevallen op de Accent. Ik heb telefonisch contact gehad en de ideeen van de maker bevielen me wel en heb een afspraak gemaakt. Nu is uiteraard de vraag heeft iemand ervaring met deze luidsprekers, ik zou dan graag uw mening vernemen voordat ik ga luisteren. En dan vooral m.b.t.het karakter van de speakers, value for money, matching en plaatsing. Voor de volledigheid: Muziek: Jazz, Klassiek, Pop (niet het harde werk) de namen: Supertramp, Direstraits, Cassandra Wilson, Coltrane, Armstrong, Locatelli, Verdi, Ramirez, Police, Genesis, Clapton Wat zoek in een set (voor zover dit onder woorden te brengen is): Transparantie detail, en een mooie grote stage met diepte (Ik wil stemmen en instrumenten duidelijk en afzonderlijk van elkaar horen en kunnen plaatsen dit uiteraard met de benodigde emotie) en wat ik hoor moet strak zijn anders hoor ik het liever niet. MVG Radar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Geplaatst door radar:Wat zoek in een set (voor zover dit onder woorden te brengen is): Transparantie detail, en een mooie grote stage met diepte (Ik wil stemmen en instrumenten duidelijk en afzonderlijk van elkaar horen en kunnen plaatsen dit uiteraard met de benodigde emotie) en wat ik hoor moet strak zijn anders hoor ik het liever niet. Hoi Radar, Ik heb daar mijn Electrocompaniet ECI-2 gekocht en daar heb ik toen naar de Allure geluistert. Die is te omschrijven zoals jij goed geluid omschrijft. Ik heb dat in iedergeval wel zo ervaren. Of de Accent ook zo is, weet ik niet. De Allure was de enige die ik daar beluistert heb, wat hij zelf gemaakt en ontworpen heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radar Posted 28 januari 2003 Author Report Share Posted 28 januari 2003 Hoi Lars, even buiten dit topic wat heb je eigenlijk betaald voor de ECI-2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Geplaatst door radar:Hoi Lars, even buiten dit topic wat heb je eigenlijk betaald voor de ECI-2? Ik heb er toen 1899 gulden voor betaald, was toen 1 jaar oud. Alleen weet ik niet meer in welk jaar dat was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Geplaatst door Lars: was toen 1 jaar oud. Alleen weet ik niet meer in welk jaar dat was. Simpel Lars , je geboortejaar +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Geplaatst door Ruud: Simpel Lars , je geboortejaar +1 Ik bedoel de versterker. Anders stond er wel het woord "ik" voor het woord, was. En in 1982 bestond deze versterker nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Helemaal eens met je speakerkeuze. Ik heb de Haydns ook. Ik ga echter niet zoals jij te werk. Als je VA mooi vind dan raak je echt verslingerd aan dat geluid. Dit weekend nog geluisterd naar de Amator van Sonus Faber. Doe mij maar toch die Haydns en die zijn een stuk goedkoper. Kwestie van smaak. Nee, ik blijf gewoon sparen voor die beethoven's Link to comment Share on other sites More sharing options...
radar Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Is er op dit hele forum nu echt niemand met deze luidsprekers bekend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door radar:Is er op dit hele forum nu echt niemand met deze luidsprekers bekend? Even 2 dingen: - King Audio is een heel klein bedrijf(je) met een nog kleinere klantenkring en bestaat nog niet zo heel erg lang - de King Audio luidsprekers zijn feitelijk zelfbouw -> lees lage produktie en dus weinig mensen die ze hebben/kennen Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts