bartverwaaijen Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Hoi, Ik ben op zoek naar andere luidsprekers nieuw of eventueel 2e hands. Ze mogen niet duurder zijn dan 6000 euro. Randapperatuur is: ASR Emitter I, teac VRDS-T1, apogee mini dac. Als opties heb ik zelf al: 2e hans, wilson wattpuppy 5, audiophysic caldera. nieuw, ayon audio seagull, totem mani2, JM lab utopia micro Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Jij hebt een hele technische combi. Zeer veel detail, zeer veel controle. Dat is goed, maar het moet niet technisch gaan klinken. Het moet muziek blijven. Velen maken de fout er speakers bij te zoeken die een beetje smaak geven. Dat is volgens mij risicovol. De beste tip die ik je kan geven is op pad gaan met je versterker en luisteren. Ik zou in eerste instantie de CD combi thuis laten. De versterker en speakers moeten het eerst samen kunnen vinden op diverse bronnen, dan weet je waar je staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 jbl k2 s7500. de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 jbl k2 s7500.de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Zeg dan gelijk welke subwoofers hij erbij moet kopen, want echt laag komt er niet uit bij die JBL's. Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Welke muziek luister je veel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 jbl k2 s7500. de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Zeg dan gelijk welke subwoofers hij erbij moet kopen, want echt laag komt er niet uit bij die JBL's. Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Welke muziek luister je veel? Die vraag kan ik eigenlijk niet begrijpen. En wel om reden dat een l.s. gewoon alle soorten van muziek hoort te kunnen weergeven zoals het hoort! Doet ie dat niet en is hij zogenaamd bij uitstek heel goed in het weergeven van pop, dan is het een slechte l.s en hoort ie meer thuis in de vuilverbrandingsoven dan in je huiskamer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 jbl k2 s7500. de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Zeg dan gelijk welke subwoofers hij erbij moet kopen, want echt laag komt er niet uit bij die JBL's. Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Welke muziek luister je veel? het spijt me maar dan heb je ze niet onder de juiste omstandigheden gehoord. Jbl's met weinig laag! hahahaha de K2 serie heeft wel gecontroleerde laagweergave en boemt dus niet.Dat zal je wel bedoelen. En daarbij is het volgens mij niet jou topic en mag de persoon die mij een vraag stelt denken wat hij ervan wil en ik weet niet wat jouw bedoeling nu is. Laten merken dat je het beter weet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 jbl k2 s7500. de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Zeg dan gelijk welke subwoofers hij erbij moet kopen, want echt laag komt er niet uit bij die JBL's. Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Welke muziek luister je veel? het spijt me maar dan heb je ze niet onder de juiste omstandigheden gehoord. Jbl's met weinig laag! hahahaha de K2 serie heeft wel gecontroleerde laagweergave en boemt dus niet.Dat zal je wel bedoelen. En daarbij is het volgens mij niet jou topic en mag de persoon die mij een vraag stelt denken wat hij ervan wil en ik weet niet wat jouw bedoeling nu is. Laten merken dat je het beter weet? Jeempie zeg... dit is een forum, dus als iemand iets vraagt vraagt iemand dat in het algemeen en niet enkel aan jou. Ik ken de K2 serie enorm goed, heb zelf jaren met JBL's gespeeld. Gecontroleerde laagweergave die niet boemerig is is toch wel het MINIMUM wat je mag verwachten van een speaker van deze prijs. En nee, dat bedoelde ik dus niet, als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 jbl k2 s7500. de k2 serie is in mijn oren nog steeds het beste wat ik ken en kan een leuke combi vormen met de rest van de apparatuur. mensen vergeten jbl zo vaak omdat ze veel rommel maken maar er zitten echt juweeltjes tussen. de k2 s9500 zal het budget te boven gaan denk ik. jbl 4435 monitoren (met de kikkerbilletjes tweeter) gaan zo nu en dan voor rond de 4000 van de hand. op lansing heritage forum staan ze wel eens. Zeg dan gelijk welke subwoofers hij erbij moet kopen, want echt laag komt er niet uit bij die JBL's. Iemad die misschien weet wat goed zou kunnen passen bij deze set?? Alvast bedankt, Greetz bart Oja, ik weet dat ik uiteindelijk zelf zal moeten luistern, maar ik word graag op weg geholpen Welke muziek luister je veel? Die vraag kan ik eigenlijk niet begrijpen. En wel om reden dat een l.s. gewoon alle soorten van muziek hoort te kunnen weergeven zoals het hoort! Doet ie dat niet en is hij zogenaamd bij uitstek heel goed in het weergeven van pop, dan is het een slechte l.s en hoort ie meer thuis in de vuilverbrandingsoven dan in je huiskamer! De ene luidspreker doet het met bepaalde soorten muziek nou eenmaal iets beter dan de andere luidspreker. Dat wil niet zeggen dat iets slecht presteert bij anderssoortige muziek, want als dat zo was kom ik je graag meehelpen ze in diezelfde oven te gooien. Zo heb ik niet zo lang geleden een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Lijkt me niet bepaald de enige maatstaf, tot hoe diep een luidspreker (op papier) kan weergeven. De lage E van een (contra)bas is 41 Hz, daaronder gebeurt in de meeste popmuziek weinig. Een A van een vleugel is 29 Hz, maar bij dat soort frequenties gaat de kamerakoestiek een grote rol spelen. Dus een luidspreker die daadwerkelijk tot 35 Hz kan is naar mijn mening en smaak meer dan voldoende. En de muziekkeuze lijkt me wel enigiszins relevant: voor iemand die vooral naar folk luistert wordt de laagweergave nog oninteressanter. Aan de topicstarter: je noemt een nogal uiteenlopende rij van luidsprekers. Heb je zelf nog een voorkeur voor een zuil, een stand-luidspreker? Komen vliezen in aanmerking? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 wie beweert nu weer dat hij alleen naar mij moet luisteren. Jij bekritiseert de optie van een ander met een verhaal wat ik niet begrijp. De laag weergave is subliem bij de k2. wil jij nu beweren dat je een klein systeem altijd moet combineren met een subwoofer? Ik denk dat veel mensen hier liever een goed laag hebben tot 40 hz als een slecht laag tot 20hz. De jbl's hebben mij nooit het gevoel gegeven iets te kort te komen. kortom je bekritiseert een goede speaker die ik enkel noem als optie. Hij vraagt opties aan iedereen dus kom liever met iets nuttigs dan een ander vertellen wat hij moet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 wie beweert nu weer dat hij alleen naar mij moet luisteren. Jij bekritiseert de optie van een ander met een verhaal wat ik niet begrijp. De laag weergave is subliem bij de k2. wil jij nu beweren dat je een klein systeem altijd moet combineren met een subwoofer?Ik denk dat veel mensen hier liever een goed laag hebben tot 40 hz als een slecht laag tot 20hz. De jbl's hebben mij nooit het gevoel gegeven iets te kort te komen. kortom je bekritiseert een goede speaker die ik enkel noem als optie. Hij vraagt opties aan iedereen dus kom liever met iets nuttigs dan een ander vertellen wat hij moet doen. Dat jij mij niet begrijpt kan ik niets aan doen, mijn uiteenzetting van kritiek op deze luidspreker lijkt me duidelijk genoeg. Maar om het NOG duidelijker te maken, er zijn in deze prijsklasse vele luidsprekers die in het laag veel beter zijn dan deze JBL. Natuurlijk heeft iedereen liever een goed laag tot 40hz dan slecht laag tot 20hz. Maar maak de vergelijking eerlijk en durf te beweren dat mensen liever goed laag hebben tot 40 hz dan goed laag tot 20hz. Nee, dan slaat het plots nergens meer op, dan wil iedereen goed laag tot 20hz, en dat is echt wel te vinden in dit segment. Een speaker tot 40hz is voor mijn maatstaven, die klaarblijkelijk geheel anders zijn als de jouwe, geen full-range luidspreker en vandaar mijn opmerking om er subs bij te zetten om ze WEL full-range te maken. Als je je geluid door een UltraCurve stuurt zal je je verbazen hoeveel < 30hz informatie erin zit, zaken die moeiteloos verloren gaan met deze JBL, zoals dat verloren gaat met iedere speaker met dit frequentiebereik. Als jij dat als onterechte kritiek bestempelt moet jij dat weten, al begrijp ik dit eerlijk gezegd niet. Als een Ferrari van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 mischien moet je een nieuw topic openen "noem mij een speaker en ik geef er commentaar op" Speakers die tot 20hz gaan laten meestal meer kamer horen dan muziek. Ik heb speakers gehad die (volgens de specificaties) tot 22 hz gingen en die boden mij niets meer op muziek gebied dan speakers die tot 40 hz gingen. Met de rest van de apparatuur die hij heeft lijkt het mij een levendig en fris geheel met veel controlle. En heel veel muziek. Het gaat hier om de smaak van de topic opener en hij mag beslidssen wat hij met mijn advies doet. Al lacht ie me in mijn gezicht uit, moet ie zelf weten. Maar als we elkanders opties gaan bediscussieren zijn we meer met onszelf bezig dan de persoon waar het om draait. Dan gaan we het 3 pagina's lang hebben over een bepaalde speaker. Maar goed ik ben een eerlijk mens en ga met je mee in het feit dat speakers een muzikale voorkeur hebben al word die mening je hier niet in dank afgenomen. Vragen wat voor muziek hij draait is dus karmawaardig. verder onderschrijf ik de mening van Satch, volgens mij begrijpt hij ook dat het om muziek gaat met de hoofdletter M Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 6 februari 2007 Author Report Share Posted 6 februari 2007 Ok, om te beginnen alvast bedankt voor alle reacties. Ten eerste ik ben een soort alles luisteraar qua muziek. Ik heb hier onder andere liggen, Dire straits, stonehenge, shara K, Alisson kraus, kraftwerk, oldfield, jazz at the pownshop. Maar voor het zelfde geld luister ik dingen als rammstein lacuna coil of echt oldscool hiphop zoals gangstarr. Maar vaak ook dingen als prodigy of gewoon klassieke muziek. Dus ja mijn toekomstige luidsprekers moeten alles kunnen spelen. (laaste cd aankopen: Kodo en adiemus) Verder was ik bij mijn componenten lijstje vergeten te zeggen dat ik hier ook al een REL strata heb staan. Dus hoewel deze niet van de kwaliteit is van de speakers zal het met het laag wel goedkomen. Ook moet ik misschien nog even opmerken dat ik op dit moment nog thuis woon een het hele zooitje op mn slaapkamer heb staan. Ik denk echter niet dat ik me voor luidspreker keus laat beinvloeden door de accoustiek van mijn slaapkamer. Omdat ik sowieso niet van plan was om de rest van mijn leven op die kamer te blijven wonen. Dus mag het gerust een speaker zijn die eigenlijk optimaal presteerd in een wat grotere kamer. Voor eventueel set zie: http://my.hifi.nl/index.php?user=786 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 alle soorten muziek hmmm dat word dus JBL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Allesluisteraar?...De Audio Physic caldera dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 alle soorten muziek hmmm dat word dus JBL. M.... je zeurt. Ik ken de Watt Puppy's 5 in combinatie met de Watt Whow subwoofer en 5 Jeff Roland monoblokken. Dat kan echt alles... Mits in een goede ruimte opgesteld. Wanneer ik het geld had zou ik het dus wel weten... De Audio Physics hebben voor mij een behoorlijk laag, maar voor een echt goed laag is toch een subwoofer nodig. AP vond dat zelf ook. Tijdens een demo draaiden ze n.l. m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 alle soorten muziek hmmm dat word dus JBL. M.... je zeurt. Ik ken de Watt Puppy's 5 in combinatie met de Watt Whow subwoofer en 5 Jeff Roland monoblokken. Dat kan echt alles... En niet een klein beetje ook, en we zijn het weer eens met alles eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 alle soorten muziek hmmm dat word dus JBL. M.... je zeurt. Ik ken de Watt Puppy's 5 in combinatie met de Watt Whow subwoofer en 5 Jeff Roland monoblokken. Dat kan echt alles... En niet een klein beetje ook, en we zijn het weer eens met alles eens Nou... met alles? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet. Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!! Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek. Ik zeur maar ik benin ieder geval realistisch. Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is. Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk. Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft. Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen. laat een ander in zijn waarde aub. arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet. Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!! Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek. Ik zeur maar ik benin ieder geval realistisch. Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is. Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk. Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft. Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen. laat een ander in zijn waarde aub. arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte. Ik vind jouw inzending een hoog JBL MOET gehalte hebben... Er zijn (gelukkig) nog meer merken... Zoals je zelf al noemt Klipsch... daar is niks fout aan.. Probeer er alleen geen fijnzinnig geluid uit te halen. dat lukt n.l. niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 gelukkig kan ik erg genieten van infinity, quadral, celestion, tannoy en kef. Jbl is mijn favourite en vandaar noem ik hem regelmatig. Je kunt je soms niet voorstellen dat een ander het anders "hoort". maar goed, Het is niet mijn bedoeling een "moet" factor in te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet. Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!! Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek. Ik zeur maar ik benin ieder geval realistisch. Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is. Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk. Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft. Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen. laat een ander in zijn waarde aub. arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte. ''Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!'' O nee... een luidspreker is pas echt goed wanneer hij zonder kleuring ALLES kan weergeven wat ie krijgt aangeboden! Niets meer en niets minder! Het is onzin te stellen dat l.s. A goed is, als hij goed is in het weergeven van... en l.s. B goed is, als hij goed is in het weergeven van... Dan zeg ik... in de kliko met die troep, dat zijn geen goede l.s.! En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 februari 2007 Members Report Share Posted 7 februari 2007 [...]En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! Deze ? Ben ik helemaal met je eens. Ik heb ze onlangs bij Bas beluisterd, er zijn naar mijn idee inderdaad maar heel weinig luidsprekers dit dit zelfs maar kunnen benaderen. Ongeloofelijk wat een detail, kracht, rust en ga zo maar door, dit is niet bijna live, dit is ''live''. Zelfs op een oorverdovend volume nog geen spoortje van enige stress, en... geschikt voor alle soorten muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Er zijn (gelukkig) nog meer merken... Zoals je zelf al noemt Klipsch... daar is niks fout aan.. Probeer er alleen geen fijnzinnig geluid uit te halen. dat lukt n.l. niet. toch nog maar eens goed luisteren dan.................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 [...] En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! Deze ? Ben ik helemaal met je eens. Ik heb ze onlangs bij Bas beluisterd, er zijn naar mijn idee inderdaad maar heel weinig luidsprekers dit dit zelfs maar kunnen benaderen. Ongeloofelijk wat een detail, kracht, rust en ga zo maar door, dit is niet bijna live, dit is ''live''. Zelfs op een oorverdovend volume nog geen spoortje van enige stress, en... geschikt voor alle soorten muziek... Schitterend! Daar wil ik ook nog eens naar luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts