AudioBill Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Hoi, Ik heb altijd de Ortofon X5-MCP een van de lekkerst klinkende elementen gevonden, niet te bombastisch en heel helder. Nu wil ik daar eigenlijk weer naar terug omdat al de andere elementen die ik heb gehad, duurder of goedkoper, ik minder vond. Maar zijn die nog wel nieuw te koop? Of welk Ortofon element komt dan in de buurt of is de vervanger van dit element, en is dat dan nog even goed? Ook wordt mij de Benz ACE H. aangeraden, een geweldig element neem ik aan, maar ik heb het nog nooit gehoord. Wat zijn de grote verschillen tussen deze 2 elementen, merken? Welk zou jij kiezen en waarom, ik blijf het toch wel erg moeilijk vinden om de juiste keuze te maken? Alweer bedankt, AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Hoi Bill, Ik heb mijn Ortofon X5-MC vervangen door een Benz Ace M. (0,8mv). Verschillen vind ik altijd moeilijk te omschrijven, maar alleen al om de extra details die hoorbaar zijn de vorm van de naald, zodat ook LP's van 2 kwartjes vaak verassend goed klinken zou niet graag terug willen...... eerder meer van dit moois..... Bill je kunt er m.i. oeverloos over OHen, stap in de auto en ga even luisteren naar een Ace. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts