daffy Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Hallo Allemaal Ik ben zelf in het bezit van een cd 17 ki (met clockmod. en nog wat dingen) zal de stap naar een cd 14 daar nog een schepje boven op doen ? Ik ben niet in de gelegenheid om de cd-14 binnenkort te beluisteren dus ervaringen van anderen zijn welkom. Als iemand goede ervaringen heeft met eventuele modificaties aan een cd-14 dan ben ik ook erg benieuwd. m.vr.gr. Daffy ps. en JA ik hoor behoorlijke verschillen tussen diverse cd spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 september 2006 Report Share Posted 21 september 2006 Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het niet veel uit gaat halen. Daar je al een flink gemodificeerde KI versie van de 17 hebt. En je naar een standaard 14 gaat luisteren. Maarja, luisteren kan natuurlijk nooit kwaad. Succes en laat eens horen wat je besluit is. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 september 2006 Author Report Share Posted 25 september 2006 Ik heb sinds 2 dagen de cd 14 in mijn bezit en kan melden dat de mensen die geen verschil tussen cd spelers horen het naar mijn mening absoluut niet bij het juiste eind hebben. Qua karakter zitten de twee marantzen op ongeveer dezelfde lijn maar de cd17 ki is ondanks de diverse modificaties een net uitgepuberde 18 jarige die voor het eerst mag gaan stemmen. De cd 14 daarintegen heeft de volwassen leeftijd van 21 jaar al achter de rug. Alles klinkt gewoon veel volwassener,massiever,degelijker,echter,opener,fijnzinniger etc etc. het enige min puntje wat ik kan bedenken is dat de bas lager gaat dan bij de cd17ki maar helaas met iets minder controle (en dan heb ik het over het lage laag ) Ik persoonlijk denk dat dit "probleem" met een clockmod. al verholpen zal zijn gezien de eerdere ervaring met clockmodificaties. grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 Ik persoonlijk denk dat dit "probleem" met een clockmod. al verholpen zal zijn gezien de eerdere ervaring met clockmodificaties. grtjzz Daffy Beste Daffy, en andere dingetjes De CD-14 is een geweldig product zeker met een juiste en nuchtere re-design De CD-14 heeft een complex clock distributie systeem. Zomaar het kristal veranderen haalt niet het uitsterste uit de speler. Een re-design van klok circuit en lokale re-clocking doet dat wel Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 september 2006 Author Report Share Posted 25 september 2006 Hallo Sebastiaan Ik denk dat we in de nabije toekomst een keer persoonlijk kennis gaan maken Maar eerst nog even lekker aan de kale 14 wennen weet je misschien ook of het loont om de cd14 gebalanceerd aan te sluiten op een gemodde pm14ki ik heb er nu een ongebalanceerde John van gent zilver+goud tussen zitten die ik eigenlijk net gekocht had voor de cd17ki (erg mooie interlink overigens ) grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 Het is wel gevaarlijk daar bij soundevolution, je cd speler gaat daar ineens veel beter klinken Heb er ooit mijn versterker gebracht, herkende hem niet meer terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts