Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Hallo, Hier poneert Erik de waarde van een hoofdtelefoon waar Loes het niet mee eens is. Zet je hoofdtelefoon eens op en luister hier eens naar: http://www.holophonic.ch/archivio/testaudi...0Holophonic.mp3 (Wel echt via een hoofdtelefoon luisteren anders werkt het niet) Subje voor het sublaag erbij Amigo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 das doodeng man, heb het even met me hd535 geprobeert. je gaat gewoon om je heen kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Hoofdtelefoon, helemaal met een goede versterker erbij klinken natuurlijk super. Maar het is zo'n koddig gezicht. Een al wat kalende man in zijn eigen wereld midden in zijn gezin. Echt sociaal is het niet. Terwijl iedereen anders lekker samen van de muziek zit te genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Author Report Share Posted 29 augustus 2006 Hoi Jack, Ik luister ook het lekkerst met gewoon 2 kanaals stereo via speakers maar daar gaat het mij niet om. Het gaat meer om dat met slechts 2 kanalen een ruimtelijkheid mogelijk is die het hele surround gedoe achter zich laat. En oh ja wie zei daar dat MP3 plat klinkt? En je hebt gelijk, het is ook al oud. Heb zelf 25 jaar geleden al van dit soort opnamen gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Merkwaardige file. Ik vraag me af hoe ze dat maken. Met de koptelefoon is het duidelijk dat de op en neer gaande beweging goed lukt. Ik heb de file op mijn iRiver gezet en digitaal (optisch) afgespeeld op mijn surround set. Zonder extra processing overigens, gewoon 5 kanaals stereo. Ik heb het niet geprobeerd met Dolby achtige processing. Daar lukt de op en neergaande beweging niet, sterker nog het is duidelijk dat het artificieel is. Wat wel goed gaat, en beter dan met de koptelefoon, is dat er rondgelopen wordt. Mijn conclusie: horizontale beweging met een koptelefoon en verticale beweging met de speakers. Het dichtslaan van de deur is ook indrukwekkend in het laag... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Ik vraag me af hoe ze dat maken. Richting van geluid bepalen we door het "meten" van de faseverschuiving die optreedt tussen beide oren, ons brein is bijzonder gevoelig voor kleine verschuivingen hierin. Ook de Q sound berust op dit verschijnsel, gewoon bewust met de fase van het signaal spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts