Jump to content

adcom eindversterker

robert
 Share

Recommended Posts

Adcom maakt mooie multi-bakken, maar als je 'm nog moet importen wordt die veel duurder... Wat dacht je van Parasound HCA-2205 of de nieuwe Vincent 6-channel. Die zijn net ff wat cheaper en qua klank niet te vergelijken met de Adcom. Is net wat je wilt uitgeven.

Mvg, Chendy.

Ja, ik zou zeggen neem een Parasound. Maar die zijn gebruikt erg moeilijk te krijgen. Verder gebruik ik vaak multi-channels voor stereo. Vanwege de grotere voeding is er een dynamiek-in-overvloed sound. :D

Een paar vb:

510062-elec_lg-resized200.jpg

Parasound HCA-2200II (zoek ik dus ook)

parasoundhca1500athumb.jpg

Parasound HCA-1200 of 1500 (beide zelfde Watts, maar ik heb de 1200 gehad)

sp991bg.jpg

Vincent SP-991 mono's (zijn wel af te dingen voor onder de 2000,00 E)

Die Vincents zijn natuurlijk wel klasse A en trekken je Nuon/Eneco-rekening wel ff scheef... :rolleyes:

Maar met (mogelijke) verkoop van je Bryston past het misschien net in je budget. Ze staan ook op mijn to-have-list.

Mvg, Chendy.

Bedankt voor jullie replies. Heb op internet ook weinig positiefs gevonden over adcom, het schelle hoog wordt inderdaad vaker aangehaald. Adcom schuift dus een paar plaatsen naar beneden op mijn verlanglijstje.

Alleen een ding snap ik niet, een zeskanaals eindversterker heeft in stereo opstelling meer reserves? Ga je er dan vanuit dat alle kanalen een centrale voeding hebben? Dan zou ik het kunnen begrijpen. De meeste multikanaal eindversterkers die ik ken hebben nl. vijf of zes voedingen, afhanklijk van het aantal kanalen.

Trouwens, nog iemand intersse in een oude Bryston 3b, die het overigens nog prima doet.

Groeten. cool.gif

Geplaatst door robert:

...

Alleen een ding snap ik niet, een zeskanaals eindversterker heeft in stereo opstelling meer reserves? Ga je er dan vanuit dat alle kanalen een centrale voeding hebben? Dan zou ik het kunnen begrijpen. De meeste multikanaal eindversterkers die ik ken hebben nl. vijf of zes voedingen, afhanklijk van het aantal kanalen.

Trouwens, nog iemand intersse in een oude Bryston 3b, die het overigens nog prima doet.

Groeten.    cool.gif

Hi Robert!

Dat van de voeding klopt helemaal. Doordat de enkele voeding bedoelt is voor multi-channel is deze zwaar overbemeten. Als je 'm dan alleen 2-channel gebruikt zal je een overkill aan reserves hebben. Iets wat natuurlijk alleen maar meegenomen is. Er bestaan idd ook multi-channel bakken met meerdere voedingen, maar die zijn in een heel andere prijsklasse. Wilt trouwens niet pers

Beste Chendy,

Het blijft moeilijk om tot een besluit te komen. Ik kan op save spelen door een bryston te kopen, maar het lijkt me ook wel wat om eens iets anders te proberen. Waarschijnlijk spaar ik nog ff verder en ga ik voor een 4b. De 3b is denk ik dit jaar uit de garantie gegaan eek.gif . Ik weet nog niet zeker of ik de 3b wegdoe, altijd handig een versterker achter de hand te hebben ( bi-ampen, multichannel?).

groeten, robert

p.s. iemand bekend met elctrocompaniet?

Electrocompaniet maakt(e) hele mooie klasse-A bakken. Ik weet niet hoe de klank is/was. Maar je 3B heeft een "donker" karakter met genoeg power (een beetje Amerikaans). Als je een andere amp gaat zoeken, kun je misschien gaan luisteren naar wat "neutralere" smaakjes. De Parasounds zijn van Amerikaans ontwerp (John Curl), maar klinken verre van Amerikaans. Voor het geld is er niks neutralers durf ik te stellen... Succes met de keuze!

Mvg, Chendy.