Sebastiaan de vries Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Bas, Die 100 ps staat in de Red Book specificatie. Just out of curiosity: welke vertaalslag heb jij van a dBFS total power naar b ps aan jitter? Groet, Jacco Beste Jacco, Dat wil ik je graag vertellen, maar nogmaals ik weet niet hoe ik hier die formule kan uitschrijven. en ik kan hem niet copieeren uit de PDF van dunn. Dus je zult hem even moeten lezen. Ik weet niet hoe ik hier een "gedeeltdoor" som kan uitschrijven Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Bas, Die 100 ps staat in de Red Book specificatie. Just out of curiosity: welke vertaalslag heb jij van a dBFS total power naar b ps aan jitter? Groet, Jacco Beste Jacco, Dat wil ik je graag vertellen, maar nogmaals ik weet niet hoe ik hier die formule kan uitschrijven. en ik kan hem niet copieeren uit de PDF van dunn. Dus je zult hem even moeten lezen. Ik weet niet hoe ik hier een "gedeeltdoor" som kan uitschrijven Groeten, Bas Ok, dat is dan voer voor morgen. By the way, mijn cd-recorder geeft een troep op -85 dBFS. En daar ondervind ik geen problemen mee. De meeste standaard geluidskaarten geven -40 a -35 dBFS aan troep aan hun ingang. Dat is andere koek. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Onderaan het plaatje is duidelijk te zien dat het om een 16 bit signaal gaat. En de reden dat ik dit niet zie, is omdat ik aan het slapen ben. Ik las slechts De testonen die ik heb zijn geditherd 24 bits. Dan nog snap ik niet waarom je iets met 500 ps beschouwt, als de dac van een CD-romspeler van 10 euro al beter presteert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juni 2006 Report Share Posted 25 juni 2006 Onderaan het plaatje is duidelijk te zien dat het om een 16 bit signaal gaat. En de reden dat ik dit niet zie, is omdat ik aan het slapen ben. Ik las slechts De testonen die ik heb zijn geditherd 24 bits. Dan nog snap ik niet waarom je iets met 500 ps beschouwt, als de dac van een CD-romspeler van 10 euro al beter presteert. Beste s0000884, Ja daar heb jij gelijk in met je cd rom speler. Daarom prefereer ik vaak ook een geintergreerde cd speler dan losse loopwerk dac combinatie. In het laatste geval wordt het I2S signaal verpakt in een s/pdif of aes/ebu jasjes. Vervolgens moet je aan de dac zijde proberen te syncen aan de masterklok opgewekt in de bron, en het signaal moet weer I2S worden utigepakt. Allemaal factoren die jitter toevoegen die je in een geintergreerde cd speler niet hebt. In een studio ontkom je hier niet aan, daar je meerdere digitale apparaten aan elkaar moet koppelen. Echter heb je daar een losse wordclock sync. Zou je een loopwerk en dac ook syncen middels een wordclock. (dus dat de masterklok in de dac zit, en de PLL en slave klok in het loopwerk). Ik heb daarom dus ook nooit begrepen waarom losse loopwerk/dac combi's zo populair zijn in audiofiele kringen. Want je haalt je problemen op de hals die je niet wilt enkele uitzonderingen zijn bijv. North Star die gewoon I2S date uitvoert, en je van een hoop ellende af bent. In mijn geval is het anders, want ik wil digitala manipuleren. Ik moet dus wel met een losse dac werken. Je ontkomt dan niet aan een dac met een zeer goede PLL. en/of wordclock sync met een stabiele wordclock. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Beste Bas, Ik wil even terugkomen op dit plaatje: Mijn vermoeden was juist, althans dat denk ik. Ik kan natuurlijk een fout gemaakt hebben. Ik heb een sinus van 11025 Hz op -3 dBFS en een blokgolf van 229 Hz op -90.3 dBFS genomen en daar het spectrum van bepaald. Dat ziet er zo uit: Dus ik begrijp eigenlijk niet waarom de bovenste zo mooi vlak is. Daar zou eea in moeten zitten. Of doe ik nu iets heel stoms? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Jacco, Misschien meet je dan toch de tekortkomingen van je geluidskaart/interface.. Ik zelf gebruik deze Echter wel aangepast met losse voeding en AD797 in de ingangen. (zie je wel dat opamps verschillen maken want mijn ruisvloer ging met bijna 6dB. omlaag ) Ik blijf beneden de -140dB. Ik ben dus benieuwd wat jou interface laat zien als je gewoon de ingangen kortsluit. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 Beste Jacco, Misschien meet je dan toch de tekortkomingen van je geluidskaart/interface.. Ik zelf gebruik deze Echter wel aangepast met losse voeding en AD797 in de ingangen. (zie je wel dat opamps verschillen maken want mijn ruisvloer ging met bijna 6dB. omlaag ) Ik blijf beneden de -140dB. Ik ben dus benieuwd wat jou interface laat zien als je gewoon de ingangen kortsluit. Groeten, Bas Het is geen meting, het is een theoretisch geconstrueerde file. Daarom begrijp ik jouw plaatje niet waarbij geen spikes te zien zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladimir Posted 15 mei 2008 Report Share Posted 15 mei 2008 Ik heb met eigen oren gehoord dat gevlochten litze (alle draadjes zijn apart ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2008 Report Share Posted 15 mei 2008 Ik heb met eigen oren gehoord dat gevlochten litze (alle draadjes zijn apart ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Nou ik geloofde er ook niet in en misschien is het inderdaad inbeelding, maar een pas gemaakte kabel klinkt vaak plat en blikkig waarbij de warmte (lage tonen) langzaamaan beter worden, na een tijdje frist de rest ook op door fijner te gaan klinken (ik refereer daarbij naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Nou ik geloofde er ook niet in en misschien is het inderdaad inbeelding, maar een pas gemaakte kabel klinkt vaak plat en blikkig waarbij de warmte (lage tonen) langzaamaan beter worden, na een tijdje frist de rest ook op door fijner te gaan klinken (ik refereer daarbij naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts