s0000884 Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Wat een geklets. Natuurgetrouwe reproductie, daar ga ik voor. Daar ga ik ook voor. De meeste audiofielen niet trouwens. Dat betekent voor mij simpelweg dat er geen echos mogen optreden. Zeker niet op -40 dBFS. Hoe moelijk is het om van die ripple af te komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Ik kan mij niet herinneren iets gepost te hebben over de hele audioketen. Als je alle componenten kiest met een blinde test, dan zal het uiteindelijke resultaat, dus die van de gehele set, weleens significant minder kunnen zijn dan wanneer je de door mij beschreven test methode gebruikt? Excuses, ik had het over het bovenstaande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 [...]Dat betekent voor mij simpelweg dat er geen echos mogen optreden. Zeker niet op -40 dBFS. Hoe moelijk is het om van die ripple af te komen? Je kunt een ander filtertype kiezen. Maar vaak wordt de ripple variant toch wel gekozen. Je moet dan denken aan ripple in de doorlaatband kleiner dan 0.0005 dB. Nu kunnen we dat allemaal wel maken, maar het wordt niet gedaan. Ik heb eigenlijk geen gevoel of het echt moeilijk is om te maken en wat dat dan kost. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts