Markinton Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Wat zijn de effecten van misaanpassing van een element aan de ingang van de phono preamp? Hoe uit zich dat in de weergave? Ik heb ooit een Elektuur "The Preamp" gebouwd waarmee je de ingangscapaciteit en ingangs weerstand kon aanpassen met zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 kent dit verschijnsel? Hallo Mark, Ik herken dit, ik heb hem ook gebouwd. Het komt omdat het riaa-filter van de Phonodude, niet optimaal is. In begin klinkt het heel indrukwekkend maar op een gegeven opgenblik word je moe van het geluid Een van mijn audiovrienden heeft het riaa-filter opnieuw uitgerekend en daarna klonk het goed. Inmiddels heb ik een nog veel mooier buizen-riaa uit een Radio Bulletin van 1985!, dus mijn Dude heeft allang alweer een andere eigenaar. Ik weet de waardes niet meer exact, maar ik wil het wel even navragen. Aan de andere kant heb ik al maanden terug op Dick's site gelezen dat hij zelf ook verder geexperimenteerd heeft met het riaa-filter. Je zou het dus ook bij hem kunnen navragen. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts