Manus Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Ik hoorde gisteren over een nieuwe vinding. 'Master bass' of 'Masterbass' om de resonantie van speakers te verminderen. Het is een klein blokje dat er een beetje uitziet als een honingraat. Elk vakje heeft een kristalachtige substantie die elke keer weer een iets andere vorm heeft. En dus ook elke keer een andere 'eigen resonantie'. Kortom, een blokje met verschillende eigen resonanties. Het idee erachter: leg vier van die blokjes onder een speaker en er treedt een goede demping op. Plaatsing van het geluid is zo een stuk beter. Ook is het goed om ze onder de cd-speler dan wel dvd-speler te leggen. Dat zei de man van de hi-fi-zaak tenminste. Kent iemand deze vinding? Is het onzin wat er wordt beweerd of werkt het echt? Ik ben benieuwd. O ja, een setje van vier blokjes (goed voor 1 speaker) kost 46 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Kijk HEAR eens... Veel plezier met het doorspitten van dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Hartstikke bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 11 januari 2003 Author Report Share Posted 11 januari 2003 Heb de Master Base inmiddels beluisterd en meteen gekocht. Wat een super spul. Bij mij thuis onder de speakers gelegd, onder de dvd-speler en de receiver. Wat een ruimtelijkheid en detail ineens! Overigens gekocht bij Van Andel in Leiden, een prima zaak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts