alabaster Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Goede Morgen geachte forummers, Vraagje: ik heb een setje triode(single ended)monoblokken van 24 Watt en vraag me af of die een goede combinatie zullen vormen met Quad ESL 63 luidsprekers. Is dit genoeg power, kunnen ze overweg met het impedantie verloop van de speakers etc. groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Goede Morgen geachte forummers, Vraagje: ik heb een setje triode(single ended)monoblokken van 24 Watt en vraag me af of die een goede combinatie zullen vormen met Quad ESL 63 luidsprekers. Is dit genoeg power, kunnen ze overweg met het impedantie verloop van de speakers etc. groeten, Jos De Audionotes van Rob Telefunken konden niet goed overweg met de Quad 63 van Kermit. Hear is wat over te lezen. klikkie Ik zou het dus zeker eerst proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ik heb een Copland CTA 501 (+/- 18 W) op mijn ESL 63 gehad, dat was net te weinig. Als het druk wordt (groot orkest) valt het beeld wat weg (gaat zwerven). Met de Copland CTA 504 (25+ W) ging het prima. Absolute geluidsdruk niet zo hoog als bij mijn Musical Fidelity P270, maar zeker voldoende voor een huiskamer in een nieuwbouww woning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts