flessenlicker Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 Mensen, heeft iemand enig idee: Ik heb een JVC RX-530R receiver, deze werkt perfect. Behalve met mijn Pioneer DV-525 dvd speler. Het linker-audiokanaal kraakt terwijl rechts superhelder is. Het klinkt als een opgeblazen speaker. Het is alleen zo met deze combinatie. Met tussenkomst van een Philips versterker IN en weer OUT is er geen probleem. Alle andere functies op de receiver: perfecte geluidsweergaave Een andere CD-speler op de receiver: geen probleem. De Pioneer DVD speler op de Philips versterker: geen probleem. Het probleem is er op zowel AUX in als CD in. Heeft er iemand ervaring met dit verschijnsel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 Ik weet niet of je het uitgangsniveau kan regelen op je speler, misschien dat die de JVC overstuurt. Zo ja (regeling), kijk eens of de uitgangsniveaus hetzelfde ingesteld zijn. Was dit al het geval, zet het niveau eens een flink aantal dB's zachter en luister of het dan opgelost is.Daarna kan je gaandeweg de uitgang omhoog gooien, zodat je signaal zo hoog mogelijk is zonder te vervormen. Heb je trouwens links en rechts al eens verwisseld aangesloten? Er valt e.e.a af te leiden aan het feit of het probleem zich dan naar het andere kanaal verplaatst of niet. Verplaatst het probleem zich naar het andere kanaal, dan is naar mijn idee de DvD-speler de boosdoener, blijft het hetzelfde dan is er iets niet helemaal correct bij de JVC. Ook kan je bij sommige receivers in het menu allerlei niveaus aanpassen, het lijkt me handig om daar ook eens door heen te spitten, indien aanwezig, en kijken of de balans tussen kanalen goed is ingesteld en evt het niveau verlagen. Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen. Suc6 ermee. (bij het schrijven van dit stukje ben ik er vanuit gegaan dat je de DvD-speler analoog aangesloten hebt.) Ps. als je het opgelost hebt, laat het even weten in deze posting, met de toegepaste oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flessenlicker Posted 26 februari 2006 Author Report Share Posted 26 februari 2006 Een verzwakker in de kabel was d Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Een verzwakker in de kabel was d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts