Jump to content

McIntosh MC 402

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Kortom :

Voor de levensduur van apparatuur is het beter om het apparaat uit te zetten als je niet luistert.

Tja, nu zijn er hier nogal wat mensen die een aparaat allang weer omgeruild hebben voordat dit ooit een kwestie wordt, maar wel voor een zo goed mogelijk geluid gaan. Oftewel, dit argument speelt hier niet zo.

een mc intosh ruil je nooit meer in :D:D

Al is het alleen maar voor dat bijzondere uiterlijk.. :D

ik luister met mijn oren :lol:

Gewoon overdag op standby laten.

Als je gewoon een stekkerdoos koopt met on/off-switch, kun je je hele set (evt. incl. tv) in 1 keer van het stroomnet afsluiten wanneer je naar bed gaat.

Dit scheelt in de kosten en verhoogt de veiligheid. (de meeste branden ontstaan door een apparaat in standby-mode), dus een win-win-situatie :)

Piet je hebt gelijk, een McIntosh ruil je nooit meer in, of voor een nieuwe dan natuurlijk :lol: !!!!

Ben al een maand de gelukkige eigenaar van deze set (MC402 en C46) en nog steeds sta ik versteld van de kwaliteit en muzikaal vermogen! En wordt na inspelen nog beter, ondanks dat hij koud uit de doos al alles weg speelde wat ik eerder had gehoord en gehad!

Misschien is het niet iedereen met me eens maar ik vind McIntosh het meest onderschatte High End merk!? En het uiterlijk!? Op foto's, waardeloos, maar als je hem in het rek AAN hebt staan, geweldig! En waarom staan ze zelden 2de hands te koop? I rest my case!

Groetjes AudioBIll

Piet je hebt gelijk, een McIntosh ruil je nooit meer in, of voor een nieuwe dan natuurlijk :lol: !!!!

Misschien is het niet iedereen met me eens maar ik vind McIntosh het meest onderschatte High End merk!? En het uiterlijk!? Op foto's, waardeloos, maar als je hem in het rek AAN hebt staan, geweldig! En waarom staan ze zelden 2de hands te koop? I rest my case!

Groetjes AudioBIll

audiobill.

zelfs als hij of zij uit staat is hij nog prachtig :D:D

gr piet.

• 4 weeks later...
Gewoon overdag op standby laten.

Als je gewoon een stekkerdoos koopt met on/off-switch, kun je je hele set (evt. incl. tv) in 1 keer van het stroomnet afsluiten wanneer je naar bed gaat.

Dit scheelt in de kosten en verhoogt de veiligheid. (de meeste branden ontstaan door een apparaat in standby-mode), dus een win-win-situatie :)

Ik heb altijd geweten van horen zeggen ;) dat stekkerblokken m

Zijn die stekker dozen met een lampje en een zogenaamd filtertje nu goed of slecht voor het aansluiten van audio? Of maakt het geen bal uit? En wat doet zo een filterje nu in zo een goedkope stekkerdoos van nog geen tientje, werkt dat eigenlijk wel en wat doet het filtertje precies?

Cheers AudioBill

Zijn die stekker dozen met een lampje en een zogenaamd filtertje nu goed of slecht voor het aansluiten van audio? Of maakt het geen bal uit? En wat doet zo een filterje nu in zo een goedkope stekkerdoos van nog geen tientje, werkt dat eigenlijk wel en wat doet het filtertje precies?

Cheers AudioBill

Ik was er zelf niet zo van overtuigd, dat een stekkerblok met lampje wat uit zou maken. Totdat ik mijn UC kocht. Ik had een aardbromprobleempje. Dit had ik opgelost door een aantal stekkerblokken aan elkaar te koppelen en de UC ver van de rest van mijn set aan te sluiten. Ik vond het voor mijn gevoel al een niet zo nette oplossing en heb daarom een verlengsnoer gekocht en de UC daarme aangesloten.

Het was geen wereld van verschil, maar het klinkt nu zeker beter. Dus als het effe kan, geen stekkerblokken met schakelaars en (neon)lampjes gebruiken imho.

Van filterblokjes in stekkerdozen heb ik geen kaas gegeten, maar heb wel een paar keer gelezen, dat blokken met overspanningsbeveiliging, zoals die, die voor computers verkocht worden, niet echt 'audiofiel' verantwoord zijn.

Ik heb twee Conrad netfiltertjes gekocht en dat is een eenvoudig LC-netwerkje.

Wat bij deze filtertjes wel essenti