dennisb84 Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Hallo allemaal, Ik ben van plan om aan te schaffen: - harman kardon avr 135 - JBL SCS 200.6 (6.1 satteliet systeem) Nu is mijn vraag, wordt de kwaliteit nog beter wanneer ik ook nog 2 stereo speakers erbij zou aanschaffen? Ik hoor namelijkj van mensen dat een cd afspelen over "normale stereo" boxen mooier klinkt dan over satteliet speakers. Zo, ja waar zou ik op moeten letten bij aankoop hiervan?.. het moet geen boxen van 300, - of meer zij. 200,- is max! Wie kan mij helpen? eigenschappen jbl set: 6x 160 W surroundspeakers en 1x 200 W centerspeaker 200 W actieve subwoofer met 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Is dat budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisb84 Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 2e hands zou ik niet erg vinden. Heb zelf altijd B&W gehad, deze bevielen mij zeer goed. Maar kan ik op die AVR 135 wel stereo- en satteliet speaker (8 in totaal dus) aansluiten? Het leek mij wel omdat dit er stond: "2x 110 W stereo output en 6x 90 W surround output (max. uitgangsvermogen) " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ik ken die receiver niet, maar als ik die specs zo lees, dan zou ik inderdaad ook zeggen dat hij 2x110W heeft voor stereo gebruik en 6x90W voor surround. Ik neem dan ook aan dat ie in totaal 8 kanalen heeft. Maar goed, ik ken het apparaat dus niet, dus dat zou je even na moeten kijken of vragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Met die Harman Kardon heb je een leuk geluid voor home-cinema, maar in stereo zullen die SCS'en van JBL minder mooi klinken. Niet slecht, maar gewoon meer naar z'n prijsklasse. Beter is het om een staand paar frontspeakers aan te schaffen, het continue muziekvermogen ligt hierbij op zo'n 2x55 watt ( de HK, dan ). Zelf ben ik best gecharmeerd van de combi HK/ JBL, maar kijk ook gerust naar B&W, Kef of Magnat's. Vooral die laatste levert voor weinig veel geluid! Wil je een wat strakkere sound, ook bij HomeCinema, dan kan je ook eens kijken bij bijvoorbeeld yamaha ( type 357 of 457 ), met een veel zwaarder bemeten voeding en mooiere afwerking... gewoon een tip, want HK is echt niet slecht, hoor! Gewoon gaan luisteren! Succes met deze Queste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts