bees Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 nou ben ik zo'n mooie geavanceerde aleph ono phono pre aan het bouwen.... stuit ik natuurlijk op de term afsluit impedantie en afsluit weerstand.... nu heb ik een benz mc silver high output... (helaas is http://www.cartridgedatabase.com/ down...) wat is hier nou de juiste afsluit weerstand en impedantie voor... en waarom is dat zo en wat doet dat afsluit spul eigenlijk???? hoop dat jullie mij op mijn analoge ontdekkingsreis het Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 nou ben ik zo'n mooie geavanceerde aleph ono phono pre aan het bouwen....stuit ik natuurlijk op de term afsluit impedantie en afsluit weerstand.... nu heb ik een benz mc silver high output... (helaas is http://www.cartridgedatabase.com/ down...) wat is hier nou de juiste afsluit weerstand en impedantie voor... en waarom is dat zo en wat doet dat afsluit spul eigenlijk???? hoop dat jullie mij op mijn analoge ontdekkingsreis het Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 17 januari 2006 Author Report Share Posted 17 januari 2006 nou ben ik zo'n mooie geavanceerde aleph ono phono pre aan het bouwen....stuit ik natuurlijk op de term afsluit impedantie en afsluit weerstand.... nu heb ik een benz mc silver high output... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Nou ja, je bent vrij om te doen wat je wilt. Maar een goede fabrikant geeft netjes op hoe je zijn naald moet aflsuiten. Verder is het een kwestie van smaak. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 17 januari 2006 Author Report Share Posted 17 januari 2006 Nou ja, je bent vrij om te doen wat je wilt. Maar een goede fabrikant geeft netjes op hoe je zijn naald moet aflsuiten. Verder is het een kwestie van smaak. Groet, Jacco "mijn" fabrikant roept recommended load: 2.000-47.000 ohm.... dus dan moet ik mijn eigen voorkeur in dat gebied zoeken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Nou ja, je bent vrij om te doen wat je wilt. Maar een goede fabrikant geeft netjes op hoe je zijn naald moet aflsuiten. Verder is het een kwestie van smaak. Groet, Jacco "mijn" fabrikant roept recommended load: 2.000-47.000 ohm.... dus dan moet ik mijn eigen voorkeur in dat gebied zoeken ? Ja, misschien een instelpotje met afstandsbediening. Zou een leuk experiment zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Nou ja, je bent vrij om te doen wat je wilt. Maar een goede fabrikant geeft netjes op hoe je zijn naald moet aflsuiten. Verder is het een kwestie van smaak. Groet, Jacco "mijn" fabrikant roept recommended load: 2.000-47.000 ohm.... dus dan moet ik mijn eigen voorkeur in dat gebied zoeken ? 2000 ohm is dan het minimum en 47K het maximum. Zou gewoon alletwee eens proberen en zien wat er van komt. Heel erg kritisch is het niet met MC. Voor MM is het gestandaardiseerd op 47K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Toch hoor de afsluitweerstandverschillen erg goed. Op m'n MC gold draaide ik met 350 Ohm. M'n Ace M op 350 of 1000 Ohm Een Silver levert meer spanning dus zal wel grotere spoeltjes hebben. De afsluitweerstand gaat dan al gauw naar de 1000 Ohm of hoger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Toch hoor de afsluitweerstandverschillen erg goed. Op m'n MC gold draaide ik met 350 Ohm. M'n Ace M op 350 of 1000 Ohm Een Silver levert meer spanning dus zal wel grotere spoeltjes hebben. De afsluitweerstand gaat dan al gauw naar de 1000 Ohm of hoger. Ik speel met mijn Ace M medium output probleemloos met 47K. Dat kan zo, huppake' een buizen riaa in. zonder step-up trafo's Klinkt erg goed. Gewoon proberen, dus, je hebt van die mooie print dipswitches daar sluit je een "reeks" weerstanden aan. Eventueel soldeer je de afsluitweerstand die jij het best vind klinken er daarna vast in. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 17 januari 2006 Author Report Share Posted 17 januari 2006 Toch hoor de afsluitweerstandverschillen erg goed. Op m'n MC gold draaide ik met 350 Ohm. M'n Ace M op 350 of 1000 Ohm Een Silver levert meer spanning dus zal wel grotere spoeltjes hebben. De afsluitweerstand gaat dan al gauw naar de 1000 Ohm of hoger. Ik speel met mijn Ace M medium output probleemloos met 47K. Dat kan zo, huppake' een buizen riaa in. zonder step-up trafo's Klinkt erg goed. Gewoon proberen, dus, je hebt van die mooie print dipswitches daar sluit je een "reeks" weerstanden aan. Eventueel soldeer je de afsluitweerstand die jij het best vind klinken er daarna vast in. Vriendelijke groet, Jack in mijn zelfbouw project zit als ik mij niet vergis zo'n dipswitch gebeuren:) eerst nog ff op de laatste onderdelen wachten... en dan hopen dat ie het doet ;-) ga ik me daarna wel echt druk maken over hoe het klinkt met welke afsluit weerstand ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts