Jump to content

Rotel Michi RHA10 voorversterker-nieuwe potmeter ?

uweslankheid
 Share

Recommended Posts

Toch maar even een nieuw topic geopend. In het andere RHA10 topic kun je ook het een en ander lezen wat in relatie staat met het volgende verhaal!

Waarschijnlijk moet mijn potmeter vervangen gaan worden omdat het linker kanaal af en toe wegvalt. Dit was eigenlijk een oud euvel wat nu weer is teruggekomen Als ik de voorv optil of even aan de volume knop morrel( of eigenlijk, flink rammel), gaat het linker kanaal kraken en komt er daarna weer even normaal geluid uit.

Ik ga er vanuit dat dit aan de potmeter ligt of kan het ook iets anders zijn?

Nu heb ik een mail naar Rotel gestuurd of ze deze potmeters nog kunnen bestellen. Kreeg ik het volgende mailtje terug:

Geachte heer Uwe,

Het onderdeelnummer van deze potmeter is : C4410A02, en kost +/- Euro 300,-, en zou besteld moeten worden.

Het gaat hierom een meervoudig dubbelzijdig uitgevoerde 20k Alps potmeter met motorsturing.

Technisch gesproken kunt u iedere dubbele 20k potmeter gebruiken, echter komt dan wel de volumeregeling via de afstandsbediening te vervallen.

Het kan ook een gedoe worden met draadjes...., verder advies in het veranderen van Rotel apparatuur wordt helaas niet verstrekt.

Een gewone potmeter van Alps met motorsturing kost toch ongeveer 35 euro? Is deze misschien speciaal omdat er ook een balansregeling opzit?

Die gebruik ik toch niet...

Op www.schuro.de heb ik even gesnuffeld.

Welke potmeter moet ik nu nemen?

Een stappenmeter is geen optie ivm luiheid van mijn kant(opstaan om volume te regelen)

Bedankt alvast!

Guest tubejack
Op www.schuro.de heb ik even gesnuffeld.

Welke potmeter moet ik nu nemen?

Ga eens naar een goede reparateur b.v.

http://www.apparatenreparatie.nl/

Moet je wel je stoel voor uit, voordeel = je wordt nog slanker :D

Voor de rest moet je zelf bepalen welke reparatiekosten je redelijk vind

en hoelang je met je Mitchi wil spelen en of je hem orgineel wilt houden.

Sommige onderdelen zijn nu eenmaal duur, zeker in dit soort

topapparaten... Het heeft m.i. geen zin om hier verder oeverloos te ohen. :P

Onderdelen van een Mercedes zijn toch ook niet goedkoop?

Groet,

Jack

Waarschijnlijk moet mijn potmeter vervangen gaan worden omdat het linker kanaal af en toe wegvalt. Dit was eigenlijk een oud euvel wat nu weer is teruggekomen Als ik de voorv optil of even aan de volume knop morrel( of eigenlijk, flink rammel), gaat het linker kanaal kraken en komt er daarna weer even normaal geluid uit.

Ik ga er vanuit dat dit aan de potmeter ligt of kan het ook iets anders zijn?

Ik had ooit een vergelijkbaar probleem met een Luxman C-02 - M-02.

Het geluid van het linkerkanaal viel ook regelmatig "al krakend" weg.

Mijn probleem was niet de potmeter maar wel (klinkt onnozel) een slechte cinch-verbinding tussen voor- & eindversterker.

Succes.

Henri