wgoedhard Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hallo, wie kan me hiermee helpen? Ik heb zojuist 2 tannoy D300 speakers gekocht en aangesloten op mijn Yamaha Natural Sound AX-592 amp. Ik had verwacht een beter resultaat te krijgen maar het valt me alleszins tegen. Het geluid richt zich voornamelijk op mid, en hoog komt wel aardig door maar bass is erg ver te zoeken. Verder voelt het hele geluid aan als een brij van muziek, die, wanneer het volume iets wordt verhoogd, eerder een ongemak dan een plezier geeft. Ik krijg de neiging om muziek die ik vroeger (steeds) harder wilde zetten maar niet kon vanwege de te kleine speakers, nu zachter wil zetten dan ooit tevoren, omdat ik er gewoon koppijn van krijg. Het lijkt wel of ik iets niet goed heb aangesloten en al het geluid door de mid-range wordt geperst, waardoor ieder detail wegvalt, vooral bij wat vollere nummers, bijvoorbeeld van Coldplay. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Groet, Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Yamaha heeft nogal de neiging om de nadruk op hoog te leggen, dus misschien bevalt dat je niet i.c.m. de Tannoys (die ik verder niet ken). Kan ook zijn dat de Tannoys (zijn die nieuw?) nog moeten inspelen. Dat het dus nog ff duurt voordat ze helemaal goed klinken. Ook zou je nog even naar de aansluiting kunnen kijken. Als je 1 speaker uit fase hebt aangesloten en de andere op de goede manier, dan kan het zijn dat de bas nogal tegenvalt. Als dit het niet is, en het ligt ook niet aan het inspelen van de Tannoys, dan zou ik een andere versterker (of speakers, maar ja, die heb je nog maar net) overwegen. Wellicht passen de versterker en speakers niet bij elkaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hallo, wie kan me hiermee helpen? Ik heb zojuist 2 tannoy D300 speakers gekocht en aangesloten op mijn Yamaha Natural Sound AX-592 amp. Ik had verwacht een beter resultaat te krijgen maar het valt me alleszins tegen. Het geluid richt zich voornamelijk op mid, en hoog komt wel aardig door maar bass is erg ver te zoeken. Verder voelt het hele geluid aan als een brij van muziek, die, wanneer het volume iets wordt verhoogd, eerder een ongemak dan een plezier geeft. Ik krijg de neiging om muziek die ik vroeger (steeds) harder wilde zetten maar niet kon vanwege de te kleine speakers, nu zachter wil zetten dan ooit tevoren, omdat ik er gewoon koppijn van krijg. Het lijkt wel of ik iets niet goed heb aangesloten en al het geluid door de mid-range wordt geperst, waardoor ieder detail wegvalt, vooral bij wat vollere nummers, bijvoorbeeld van Coldplay. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Groet, Walter lijkt iid wel op fase-probleem.. dus op 1 speaker de kabels + en - even omdraaien .... kan me niet voorstellen dat het laag van deze versterker idd zo erg tegenvalt ... http://www.artex.at/flohmarkt/katalog_detail/det_elektro/img_elektro_gro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Beste, Je hebt inderdaad met een mismatch te maken. De D 300 is van de D 300,500,700,900 de bas armste gewoon midden en hoog , daarbij komt dat Yamaha ook nog een voorkeur voor het hoog heeft . Dus niet een combi om lang naar te luisteren. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts