Jump to content

luissprekers

efrem
 Share

Recommended Posts

hallo, ik heb een marantz sr66 versterker, ben er heel tevreden over, maar heb onlangs mijn luidsprekers stuk gespeeld. Nu wil ik graag nieuwe speakers kopenmaar ken er eigelijk weinig van. heb zo hier en daar al wat bekeken maar meer dan op het uiterlijk afgaan kan ik niet, wat ik wel een toffe speaker vind is de b&w lm1 maar weet niet als dit wel een goede keuze zou zijn? zou in het totaal 2 front, 2 rear, center en eventuele woofer willen aanschaffen tegen betaalbare prijs.

Hebben jullie misschien betere idee

Je zult toch voornamelijk zelf op pad moeten gaan en je eigen menig bepalen. Er zijn veel merken waarvan er veel goed zijn. Kijk maar eens rond op de merkenafdeling van deze site. Of een speaker jouw smaak is qua geluid en je ze ook mooi vindt (het oog wil vaak ook wat) is een vraag die jij moet beantwoorden.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt/kunt uitgeven, hoe groot de ruimte is.

Als ik kijk naar de wat meer betaalbare klasse dan kan ik je aanbevelen eens te kijken naar een onbekend merk als Visonik. Ik heb daar een centerspeaker uit de evolution serie van en een subwoofer en ik ben daar tevreden over. Zeer goed afgewerkt, bovengemiddeld geluidsniveau, de sub heeft een afstandsbediening en de prijzen zijn alleszins redelijk en ze bieden ook nog eens levenslange garantie en dat is heel bijzonder. Kijk maar eens op visonik.nl daar kun je ook lezen dat het al een oud merk is dat al lang aan de weg timmert. Die kleine melkpakjes bijvoorbeeld, de David zien er niet zo spectaculair uit maar klinken echt goed. De evolution serie is een aantrekkelijke serie, lees de test over de Evolution 702 (heet nu evolution 7 maar is voor zover ik weet niet veranderd) maar eens na op de site. Mooie speakers die soms ook nog wel tegen scherpe prijzen te krijgen zijn. Daarnaast is ook de kleinste subwoofer al van een heel hoog niveau en mijns inziens een van de interessantste subwoofers in zijn prijsklasse.

Nou zeg ik niet dat je deze moet kopen maar ik schat zo in dat je dit merk niet kent terwijl het wel te overwegen is. Voor andere merken is een soortgelijk verhaal te houden. Bepaal een budget en ga op zoektocht. Succes en veel plezier.

Conqubite

maar heb onlangs mijn luidsprekers stuk gespeeld

Ik wordt niet gehinderd door enige relevante kennis :P

Waarom zijn je luidsprekers kapot gegaan? Ik denk dat wel belangrijk is. Als het namelijk een probleem is in je versterker (waardoor deze een riante vervorming heeft) dan sloop je je nieuwe luidsprekers net zo snel, en je krijgt geen garantie.. Als je gewoon een keertje waanzinnig hard gespeeld hebt en de boel opgeblazen, dan weet je wat je niet moet doen.....

Succes met je zoektocht (waar ik je verder niet mee kan helpen, geen relevante kennis :P )

Enno :)

hallo, ik heb een marantz sr66 versterker, ben er heel tevreden over, maar heb onlangs mijn luidsprekers stuk gespeeld. Nu wil ik graag nieuwe speakers kopenmaar ken er eigelijk weinig van. heb zo hier en daar al wat bekeken maar meer dan op het uiterlijk afgaan kan ik niet, wat ik wel een toffe speaker vind is de b&w lm1 maar weet niet als dit wel een goede keuze zou zijn? zou in het totaal 2 front, 2 rear, center en eventuele woofer willen aanschaffen tegen betaalbare prijs.

Hebben jullie misschien betere idee