Jump to content

Marantz sr5500 power probleem

burger_dave
 Share

Recommended Posts

Beste forum lezers,

Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een marantz sr5500 receiver. Een prima apparaat... tot vanmiddag althans. Toen leek het alsof de versterker continue aan en uit ging om vervolgens definitief uit te gaan. Na een tijdje gewacht te hebben, het apparaat weer aangezet. Ging weer aan, maar het standby ledje ging continu aan en uit. Vervolgens verscheen in het display de melding "Check Pow5" en ging het apparaat weer uit.

Enig idee wat dit is? Gelukkig heb ik nog garantie, maar ik wil voordat het apparaat naar de winkel gaat wat meer info als dat mogelijk is.

Groeten,

Dave

Als je het echt niet meer weet kun je een algehele reset uitvoeren. Alle instellingen ben je dan kwijt. De receiver gaat dan weer in de "default setup" staan die het in de fabriek heeft gekregen. Doet hij het dan nog steeds dan heb je een storing. Zou een kortsluiting kunnen zijn.

Hoe je een reset moet doen staat als het goed is in je handleiding.

Conqubite

Ik heb absoluut geen ervaring met apparaten die een foutmelding geven op een display! Maar dit lijkt veel op het in protectie schakelen bij een kortsluiting. Dat "resetten" is een goed idee, maar zou je niet eerst alles afkoppelen? En het nestnoer checken of er geen minikonijn of zo heeft op zitten knabbelen. Is er een kans dat er iets IN het apparaat is gevallen? Drank, ijzervijlsel, ... Rammelt het apparaat als je er mee schudt? Het zou ook aan een slecht contact aan de luidsprekerkabelaansluitingen kunnen liggen.

grtz, RastaPhil

Bedankt voor jullie reactie. De receiver heb ik een nacht uit gezet en vanochtend vroeg weer aangezet. En zo waar hij heeft de hele dag zonder probleem staan spelen. Ik houd het vooralsnog in de gaten. Indien er nog aanvullende tips zijn, dan verneem ik deze graag. Ik denk erover om toh maar even met Matrantz contact op te nemen om verdere info te verkrijgen.

Groeten,

Dave