Jump to content

lichte brom&ruis scanspeak elan

Guest auderic
 Share

Recommended Posts

Guest auderic

op een afstand van ongeveer een meter hoor ik ruis en een brom in mijn scanspeak elan luidsprekers.hoe harder ik de versterker zet hoe meer ruis&brom. Is dit normaal ,zoniet wat kan ik eraan doen????

nou lijkt mij niet,maar het komt niet uit je seakers wnt die genereren zelf geen geluid waarschijnlijk is het te zoeken in afspeelbron of versterker.als je deze speaker bv net hebt hebben ze mischien een hogere gevoeligheid waardoor je nu pas de brom/ruis opmerkt. laat anders je versterker of bv afspeelbron (cd speler?) controleren/repareren door een goed servicecentrum of je hifi dealer

Guest auderic

ik ben er achter gekomen dat het aan mijn eindversterker ligt dus nu zoek ik een eindversterker die geschikt zijn voor deze luidsprekers.

Hoi Auderic,

Als de versterkers ruis en/of brom geven kun je proberen om de versterkers te aarden, als je dit nog niet hebt gedaan. Verder kun je ook proberen om de signaalkabels (interlinks, luidspreker kabel) ver van de electriciteits kabel te leggen, ook een coax kabel kan een storing veroorzaken in het signaal, en dus brom en ruis veroorzaken. Ik zou dit eerst eens proberen, daarna kun je nog altijd verder kijken.

Gr. Rogier