Guest UKSub Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hoi, Eindelijk heb ik mn nieuw element OC-9 in combi met de Rega P25. De rega armen hebben geen VTA instelling zoals de meesten weten... Er is een spacer tussen gezet maar heel precies is dit toch allemaal niet. Nu is mijn vraag of de aanschaf van zo'n Easy Riser om de VTA te regelen echt wel de moeite is om aan te schaffen? Kun je de VTA heel nauwkierig afstellen of is het maar een doekje tegen het bloeden. Graag jullie reaxies en bevindingen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hoi, Eindelijk heb ik mn nieuw element OC-9 in combi met de Rega P25. De rega armen hebben geen VTA instelling zoals de meesten weten... Er is een spacer tussen gezet maar heel precies is dit toch allemaal niet. Nu is mijn vraag of de aanschaf van zo'n Easy Riser om de VTA te regelen echt wel de moeite is om aan te schaffen? Kun je de VTA heel nauwkierig afstellen of is het maar een doekje tegen het bloeden. Graag jullie reaxies en bevindingen Gr Stef Met die VTA Riser kan jij je arm omhoog en omlaag bewegen , met de hand, niet gedurende het spelen. Je zal hoogstwaarschijnlijk je armboard moeten aanpassen. Gat groter maken , uit boren . Het is wel de moeite waard m.i.z. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hoi, Eindelijk heb ik mn nieuw element OC-9 in combi met de Rega P25. De rega armen hebben geen VTA instelling zoals de meesten weten... Er is een spacer tussen gezet maar heel precies is dit toch allemaal niet. Nu is mijn vraag of de aanschaf van zo'n Easy Riser om de VTA te regelen echt wel de moeite is om aan te schaffen? Kun je de VTA heel nauwkierig afstellen of is het maar een doekje tegen het bloeden. Graag jullie reaxies en bevindingen Gr Stef Beste Stef, Het kan natuurlijk wel, maar of het de energie en geld waard is ? Ik heb het gedaan bij een Michell Gyrodeck met Rega RB 300 eerst een ander arm board, dan de Easy Riser monteren, Daarna heb je gewoonm veel tijd nodig, want alles moet los , dan een beetje verstellen en hopen dat het exact goed zit , zo niet wat bijna altijd het geval is weer los en opnieuw net zolang totdat je het hebt opgegeven of zoalang je zin hebt. Bij een mijnheer uit Groningen zijn Michell gedaan , ik durf hem nog steeds geen rekening te sturen ivm de tijd die ik ermee bezig ben geweest. Als ik alles reken had hij beter een andere draaitafel kunnen aanschaffen met VTA instelling. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hoi Henk, dit is een duidelijke reaxie waar ik mij inderdaad deftig moet afvragen of het wel het overwegen waard is. Bijkomende vraag Betaan er spacers van 1mm en van 3mm? Nu zit er eentje van 2mm tussen en nog eens 2mm zou te veel/hoog zijn Eig wel stom waarom ze dat ding EASY Riser noemen als het een onnoemelijk gedoe is om dit correct te regelen. Andere voorstellen om het VTA systeem op te losssen/te verbeyeren? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Eig wel stom waarom ze dat ding EASY Riser noemen als het een onnoemelijk gedoe is om dit correct te regelen. Beste Stef, Het is echt een Easy Riser het gaat nl verry easy , maar om het nauwkeurig te krijgen . Ook duurt het lang om het goed te krijgen, maar easy wel. Als je kans ziet om een Roksan arm board te monteren, daarin de juiste VTA mounting screws dan gaat het werkelijk EASY Nauwkeurig en snel/goed. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Daarna heb je gewoonm veel tijd nodig, want alles moet los , dan een beetje verstellen en hopen dat het exact goed zit , zo Zo zal het wel zijn met een gewone moer onderaan de arm, en met een oude GyroDec, t.t.z. met het kleine gat in de plint onder de armbasis. Michell heeft nu zelf een veel handiger moer (zie veel te grote foto), en het gat in de plint is nu ook veel groter, zodat je gemakkelijk de moer kunt verdraaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Is het gat in de plint van de P25 niet standaard geschikt voor de Easy Riser? Mis ik nu veel op muzikaal door het NIEt kunnen instellen van de VTa? Dan zijn er eig zeer veel draaitafels, die gebruik maken van een Rega arm, zonder VTA of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts