dumber Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Hallo. Heb een buizen voorversterker gemaakt naar het concept van triode dick, en wel de 6072. De voeding heb ik naar eigen inzicht gemaakt en werkt prima met 1 choke in de hoogspanning en 2 rc netwerkjes... Nu kwam ik een buizen voorversterker ontwerp van elektuur tegen waarbij de elco's in de hoogspanning worden overbrugd met condensatoren van 33n 400 volt.Dit zou de voedingselco's betere hoogfrequente eigenschappen leveren???Wie kan mij hierover meer vertellen, en of het aan te raden is dit toe te passen?Mijn visie is om met zo weinig mogelijk filtering een bromvrije versterker te krijgen met een stabiele voedingsspanning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Hallo. Heb een buizen voorversterker gemaakt naar het concept van triode dick, en wel de 6072. De voeding heb ik naar eigen inzicht gemaakt en werkt prima met 1 choke in de hoogspanning en 2 rc netwerkjes... Nu kwam ik een buizen voorversterker ontwerp van elektuur tegen waarbij de elco's in de hoogspanning worden overbrugd met condensatoren van 33n 400 volt.Dit zou de voedingselco's betere hoogfrequente eigenschappen leveren???Wie kan mij hierover meer vertellen, en of het aan te raden is dit toe te passen?Mijn visie is om met zo weinig mogelijk filtering een bromvrije versterker te krijgen met een stabiele voedingsspanning... Dat is Correct ik bedoel dus de kleine MKP condensatoren over de grote voedingselco,s plaatsen. Hiermee filter je veel beter de hoog frequente rommel .(weg dus) Zeker in het geval ven een schakelende voeding wat in deze niet het geval zal zijn is het een must. Nadelige invloeden op het geluid heeft een dergelijke MKP zeker niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts