Alex70 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Wie heeft erervaring met het vervangen van de rode LED van de Musical Fidelity X-10D of een van de andere "tonnetjes"? Bij mij is er een defect. Ze zitten nogal strak vast in de behuizing. Mij concrete vragen zijn: * Hoe haal ik de defecte LED er uit? * Waar kan ik een nieuwe LED voor deze apparatuur kopen? Bij voorbaat dank voor ue reacties. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Alex, ook ik heb wat tonnetjes gehad. Deze heb ik wel eens open gehad en ook de led wel eens uit het frontje gehad. Per tonnetje varieerde het een beetje hoe strak de led er in zat. Bij sommige zat hij heel los bij andere behoorlijk vast. Het lijkt er op dat de led enigszins vastgelijmd zit. Maar met enig beleid kan je door het frontje tegen de kop van het ledje duwen en komt hij er wel uit. Dan even de zwarte krimpkous verwijderen en de led los solderen. De nieuwe led op exact dezelfde manier terug zetten. Let hierbij op het korte en lange pootje van de led. Bij een beetje elektronika zaak moeten ze wel een vervanger hebben. Groet, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Een led die kapot gaat! Die dingen hebben wel 50.000 branduren. Ik verwacht eerder dat er een draadje los zit. De Min(-) van een 5mm led is herkenbaar aan een inkeping/afvlakking van de ronding. De langere lengte van de Plus(+) v/d oude led zal wel niet meer herkenbaar zijn. Dus niet zo geschikt als referentie hoe ie aangesloten zat. Succes Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Als je zeker weet dat de led kapot is, kan je ook aan de voorzijde van de frontplaat een tikje met een hamer (of er nog een houten plankje tussen doen) op geven. Dit moet een lijmlaagje wel overtuigen denk ik. Zo ziet dat er uit van binnen. Sorry voor de ongefocuseerde voorzijde dat was destijds niet wat ik wilde fotograferen. Dit is een x10-d dit is een x-pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts