vrut Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Gegroet, Ik heb een Nakamichi BX300E en een BX2. Nu hebben beiden een bekend euvel: het aandrijfrubber voor de rewind is verhard. Hierdoor spoelt het deck niet goed terug. Nu weten we allemaal dat Transtec Nakamichi niet meer voert. Navraag leverde op dat zij ook de onderdelen niet meer hebben. Deze zouden naar B&W Engeland (??) gegaan zijn. Mijn vraag is of iemand nog ergens deze rubberen onderdelen weet te kopen. Merci, groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Fred, Een kunstgreep is om het rubber eraf te halen en hem 180 graden te draaien zodat het binnenste buiten komt en hem er dan weer omheen te leggen. mvg ruud HA een leuke truuk die nog werkt ook ik deed dat bij video,s ook en dat ging best wel een tijdje goed het is wat tobben maar zit hij eenmaal dan blijft hij ook wel zitten. Dat tussen wiel werd naderhand gemodificeerd al weet ik niet hoe. Een soortgelijke constructie van dat rubber tussen wiel vond je in goedkope lenco cassette deck,s. Nakamichi onderdelen ze zullen toch nog wel te krijgen zijn neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Gegroet, Ten eerste bedankt voor de tips. Van de BX300 heb ik het rubbertje min of meer kapot gemaakt bij het verwijderen. Ik moet wel zeggen dat het rubber erg dik is, dus erg diep in het wieltje ligt. Het is best moeilijk om hem binnenstebuiten te draaien. Ik zal het met de BX-2 proberen. Ik dacht dat het een onderdeeltje wat dat zo vaak vervangen werd, dat het nog wel te verkrijgen was . Bijv. bij Revox heeft JdB audio deze onderdelen allemaal opgekocht, en deze zijn nog tot wel van meer dan 30 jaar geleden te koop. Ik zal Transtec nog eens opbellen, want dat de onderdelen naar 'B&W Engeland' gegaan is, vind ik wel vreemd . Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Hoi Fred, Ben je al iets meer te weten gekomen. Is interessant voor onze tape-die-hards... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 15 oktober 2005 Author Report Share Posted 15 oktober 2005 Hoi Fred, Ben je al iets meer te weten gekomen. Is interessant voor onze tape-die-hards... Gegroet, Sssst, niet verklappen.... Ik heb inmiddels er iets op gevonden (denk ik). De plaatselijke Provak alhier staat bekend om zijn grote kleinassortiment. Welnu, zij hebben rubbertjes voor ik dacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts