Jump to content

Chassis Lenco

Manus
 Share

Recommended Posts

Voor de liefhebbers: net gezien bij 'Used Products' in Leiden. Drie keer een los chassis van een oude Lenco platen speler. Te weten de L75 en de L76. Alleen de ombouw ontbreekt. Voor de doe-het-zelvers onder jullie?

Kan best zijn dat er nooit een ombouw omheen heeft gezeten want ze werden vroeger ook als los chassis geleverd voor inbouw. Mijn eerste L75 was er zo eentje. Maar zou nu toch niet meer aan zo'n Lenco beginnen, waren toch wel rumblebakken.

;)

• 2 weeks later...

Zeker leuk voor een zelfbouw draaitafel project,

we neme het plateau met bijbehorende lagering en monteren deze op een nieuwe basis (kan een simpel stuk MDF zijn), de rest zet je weer op marktplaats als onderdelen voor L75 of zo.

Men gebruike een DC motor met servoregeling (ik gebruikte een oude Philips bandrecorder als donor) en monteert deze naast het plateu met een aandrijfsnaar van Clearaudio en dan blijft er nog wat knutselwerk over voor de motor regeling en voeding.

Als extra wordt het plateau verzwaard en gedempt met loodbitumen want standaard is het net een gong

Ik ben op dit moment bezig met een aluminium chassis waarbij Acoustic Solid en belangrijke inspiratiebron is, als arm gebruik ik een SME3009