buizenbart Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Zoals eerder gemeld heb ik dus een lager en 50 mm plateau van Scheu besteld, moest er helaas lang op wachten omdat mevrouw Scheu net op vakantie vertrok met de kinders Maar goed, eenmaal aangekomen mo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Foto'tje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Foto'tje? Ik kan wel een fotootje maken, maar dan moet iemand 'm wel voor me op 't net zetten Heb net "Unknown Pleasures" van Joy Division opgezet. Ik was al wel gewend aan de verbeteringen, maar dit is wel bizar! Ik dweep al 15 jaar met die plaat, maar z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Zou zo'n Scheu loopwerk ook leverbaar zijn met de PMMA plaat op de afmetingen die je graag zelf zou willen hebben? Ben zelf namelijk over het volgende aan het denken: Een DPS draaitafel clone. Vrij onbekend geloof ik, maar ik ben alleen maar op zoek voor de looks, denk dat de klank toch voor het overgrote deel neerkomt op de gebruikte componenten (in dit geval van Scheu). Even wat info voor diegene die DPS (Der Plattenspieler) niet kent. Mooi zwart acryl met daaronder hout En gelaagde binnen voering met spaanplaat en bitumen. Graniet plaat eronder Alleen ik ben een mechanische man, die motor Welke soorten krijg je bij Scheu, een losse en komplete, wat moet ik me erbij voorstellen, dien ik nog een voeding te bouwen? Makkelijkste is natuurlijk een Cello te bestellen en modificeren. Wie kent trouwens iemand die een DPS draaitafel heeft of verkoopt... Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Herr. Wittmann in Stuttgart. http://www.wittmann-hifi.de/hifi/audio/dps...cord_player.htm Kan je gerust bij kopen en op laten sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Leuk dat geknutsel met zelfbouw. Ben zelf trouwens met een basis van graniet bezig en heb er hier al een draadje over lopen. Schiet nog niet erg op wegens tijdgebrek, maar ach het is hobby. Ook staat er een elektronische voeding (regelbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Bart , Hierzijn liefhebbers zelf armen aan het maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Ja, veel van mijn inspiratie komt van DIYAudio Ik ben blijkbaar wel (onbewust) be Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Dat fotootje mailen gaat voorlopig niet lukken Over de motor van Scheu: het is een gelijkstroommotor, hij wordt eigenlijk kant-en-klaar geleverd, de potmetertjes voor de snelheid en alle andere toestanden zijn al gesoldeerd, je krijgt er zelfs een adaptor bij! Straks over op accuvoeding Niet normaal trouwens hoe sterk dat kleine dingetje is, ik blijf me erover verbazen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Dat fotootje mailen gaat voorlopig niet lukken What is the problem Bart? Als je het naar mij per e-mail stuurt zet ik het wel online voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Dat fotootje mailen gaat voorlopig niet lukken What is the problem Bart? Als je het naar mij per e-mail srtuurt zet ik het wel online voor je. Alle begin is moeilijk . Zo te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Hier dan de foto van Bart zijn Scheu: Ziet er al goed uit Bart Nu een basis er onder. P.s. Heb je foto iets verkleind zodat ie niet zo van de pagina afloopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts