M Pekel Posted 30 juni 2005 Report Share Posted 30 juni 2005 Zoals ik al verteld heb in het topic ,,eerste stap richting MC elementen gezet" had ik op speurders.nl een nieuwe Ortofon X3-MC op de kop getikt. Deze morgen kwam hij eindelijk binnen, snel gemonteerd en afgesteld (voor zover dit gaat met zo`n eenvoudige mal) en spelen maar. En de eerste indruk zo uit de doos? WOUW snaarinstrumenten klinken fris en pakkend en stemmen klinken warm en vloeiend, en het klinkt veel directer dan wat ik gewend ben van MM elementen. Ik ben benieuwd of het nog beter kan en moet binnenkort even een Sh Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 30 juni 2005 Report Share Posted 30 juni 2005 Nou, gefeliciteerd. Het is geen slechte deal, maar.... ... deze investering had ook het begin kunnen zijn van je nieuwe draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 30 juni 2005 Author Report Share Posted 30 juni 2005 Nou, gefeliciteerd. Het is geen slechte deal, maar.... ... deze investering had ook het begin kunnen zijn van je nieuwe draaitafel. Ach maar het expirimenteren en ontdekken is veel te leuk uiteindelijk komt er nog wel een betere DT en mischien past dan dit element daar wel weer bij. Of mischien ben ik dan wel zo besmet dat er een Benz Glider op komt wie weet. Maar ik ben nu heel blij met dit koopje Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 juni 2005 Report Share Posted 30 juni 2005 Ach maar het expirimenteren en ontdekken is veel te leuk Inderdaad, dat is het leuke van deze hobby. Stapje voor stapje een beetje beter en er steeds weer van verbaast staan dat het ook echt beter klinkt. Ga lekker genieten van je nieuwe aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 juli 2005 Author Report Share Posted 3 juli 2005 Hallo iedereen ik heb nu een aantal dagen intensief gedraaid met de X3-MC en het verschil met zeg maar gemiddelde MM elementen is toch eigenlijk wel schokkend te noemen Hoewel ik veel MM elementen al goed vond besef ik mij nu dat er met dit soort MC elementen pas echt muziek uit de groef komt, zo is op de LP Shirley Bassey with Geoff Love & and his Orchestra ineens het publiek echt aanwezig en krijg je meer het gevoel zelf bij de opname aanwezig te zijn. Er komt nu een ruimtelijke afbeelding uit de opnames die zelfs met een aantal goede MM elementen (Audio Technica AT440ml/Grado Prestige Gold/Ortofon Vinyl Master Zilver) die ik beluisterd heb totaal afwezig was. Ook klinken bekkens nu meer als bekkens en niet meer als blikken pannendeksels Na wat uren inspelen kwam het laag wat meer naar voren en wordt het hoog wat losser, tevens komt alles wat meer tot leven. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Leuk te lezen dat je weer een stap hebt gemaakt. Realisme in 3D: dat is de heilige graal in audio-land! Om terug te komen op een eerder topic: heb je de Bluenote Piccolo al aan je shortlist toegevoegd? Deze is met rega-arm zeer betaalbaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Ook klinken bekkens nu meer als bekkens en niet meer als blikken pannendeksels Mooi he? Ook aanlagen en uisterven van andere instrumenten zoals gitaar zullen denk ik een stuk realistischer overkomen. Zet voor de gein maar eens de plaat van Pink Floyd - Dark Side of the moon op (mocht je die hebben). Bij 1 nummer (ik ben even de titel kwijt) gaan op een gegeven moment klokken/wekkers af en dan lijkt het net of dit bij je in huis gebeurt ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Ook klinken bekkens nu meer als bekkens en niet meer als blikken pannendeksels Mooi he? Ook aanlagen en uisterven van andere instrumenten zoals gitaar zullen denk ik een stuk realistischer overkomen. Zet voor de gein maar eens de plaat van Pink Floyd - Dark Side of the moon op (mocht je die hebben). Bij 1 nummer (ik ben even de titel kwijt) gaan op een gegeven moment klokken/wekkers af en dan lijkt het net of dit bij je in huis gebeurt ....... Dat nummer heet heel toepasselijk 'Time' Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 juli 2005 Author Report Share Posted 3 juli 2005 Ook klinken bekkens nu meer als bekkens en niet meer als blikken pannendeksels Mooi he? Ook aanlagen en uisterven van andere instrumenten zoals gitaar zullen denk ik een stuk realistischer overkomen. Zet voor de gein maar eens de plaat van Pink Floyd - Dark Side of the moon op (mocht je die hebben). Bij 1 nummer (ik ben even de titel kwijt) gaan op een gegeven moment klokken/wekkers af en dan lijkt het net of dit bij je in huis gebeurt ....... Ja guitar, viool, harp en ook piano klinken veel mooier door. Darkside of the moon heb ik nog niet, toevallig heb ik er gisteren nog 1 in handen gehad maar die zat vol krassen (vroegen ze nog 3,5euro voor ook) Ik heb trouwens de tracking getest met een testplaat en die is vrij laag (60mu maximaal), maar ik heb hiervan eigenlijk nog niks negatiefs van gemerkt. En nou vraag ik mij wel af in hoeverre de tracking mogelijkeid van belang is want ik heb elementen thuis gehad die geweldig spoorden (100mu of meer) maar die helemaal niet mooi klonken, en ik heb elementen gehad die slecht spoorden (50a60mu) die geweldig klonken. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts