rli Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Hallo, Ik kan een Rotel passieve stereovoorversterker kopen type RHC-10, de michi serie van een 8 tal jaar geleden. Ik moet hem nog gaan beluisteren, maar kent een van jullie dit type? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Ik heb hem een aantal jaren geleden gehoord met de bijpassende eindversterker. In die combinatie klonk het erg goed. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van een actieve voorversterker. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 18 juni 2005 Author Report Share Posted 18 juni 2005 Ik heb hem een aantal jaren geleden gehoord met de bijpassende eindversterker. In die combinatie klonk het erg goed. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van een actieve voorversterker. Hans wat zijn de voordelen van een actieve versus passieve vv? Ik heb nu een actieve rotel rc-03 en ben daar zeer tevreden mee. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Ik heb hem een aantal jaren geleden gehoord met de bijpassende eindversterker. In die combinatie klonk het erg goed. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van een actieve voorversterker. Hans wat zijn de voordelen van een actieve versus passieve vv? Ik heb nu een actieve rotel rc-03 en ben daar zeer tevreden mee. Robin Hoi rli, de voordelen? Tja, de klank. Een actieve voorversterker heeft meer dynamiek. Waarom? Geen idee. Ik ben electrotechnisch ingenieur, maar ik heb het nog niet kunnen verklaren. Echter er zijn ook een heleboel fans van passieve voorversterkers. Het is dus een smaak kwestie. Ik vind het echte nadeel van een actieve voorversterker dat een goede zo verrekte duur is. Het heeft mij een tijdje geduurd voordat ik een goede betaalbare vond. Het is een Naim NAC 92R met de bijpassende voeding Flatcap. Ik heb ze 2e hands gekocht. Ze zijn ongeveer 6 jaar oud en hebben mij nog 1100 Euro gekost. Naim is wel een merk met een klank waar je van houdt of totaal niet. Ik raad het dus niet blind aan. Maar er zijn meer goede voorversterkers. Linn bijvoorbeeld; een Pretek, Kairn of zoiets. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Oh ja, ik heb een Rotel RC-980BX gehad. Goede bas, veel detail, goed stereobeeld, maar ietwat korrellig (grainy zouden de engelsen zeggen), ietwat ruw. Ik heb de RC-03 nooit gehoord. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts