Jump to content

wie kent de rotel RHC-10 passieve voorversterker?

rli
 Share

Recommended Posts

Ik heb hem een aantal jaren geleden gehoord met de bijpassende eindversterker. In die combinatie klonk het erg goed. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van een actieve voorversterker.

Hans

wat zijn de voordelen van een actieve versus passieve vv? Ik heb nu een actieve rotel rc-03 en ben daar zeer tevreden mee.

Robin

Ik heb hem een aantal jaren geleden gehoord met de bijpassende eindversterker. In die combinatie klonk het erg goed. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van een actieve voorversterker.

Hans

wat zijn de voordelen van een actieve versus passieve vv? Ik heb nu een actieve rotel rc-03 en ben daar zeer tevreden mee.

Robin

Hoi rli,

de voordelen? Tja, de klank.

Een actieve voorversterker heeft meer dynamiek. Waarom? Geen idee. Ik ben electrotechnisch ingenieur, maar ik heb het nog niet kunnen verklaren.

Echter er zijn ook een heleboel fans van passieve voorversterkers. Het is dus een smaak kwestie.

Ik vind het echte nadeel van een actieve voorversterker dat een goede zo verrekte duur is. Het heeft mij een tijdje geduurd voordat ik een goede betaalbare vond. Het is een Naim NAC 92R met de bijpassende voeding Flatcap. Ik heb ze 2e hands gekocht. Ze zijn ongeveer 6 jaar oud en hebben mij nog 1100 Euro gekost. Naim is wel een merk met een klank waar je van houdt of totaal niet. Ik raad het dus niet blind aan. Maar er zijn meer goede voorversterkers. Linn bijvoorbeeld; een Pretek, Kairn of zoiets.

Hans