Jump to content

Dwarscompensatie

Manus
 Share

Recommended Posts

Aiaiai, het gewichtje dat voor de dwarskrachtcompensatie van mijn Lenco 76/S platenspeler moet zorgen, is afgebroken.

Hoe schadelijk is dit? Ik heb nu maar even wat geschoven met het gewichtje voor de naalddruk, zodat ik nu in elk geval nog wel kan afspelen.

Een oplossing zou natuurlijk een andere arm kunnen zijn. Maar welke armen zijn geschikt voor deze Lenco? Of is gezien de kwaliteit van deze speler, een nieuwe draaitafel een betere optie?

Djeezz Manus, heb je er een koe aan gehangen ofzo? Daar moet je echt je best voor doen om dat stuk te krijgen bij zo'n Lenco :D

Denk niet dat het de moeite waard is om op zoek te gaan naar zo'n zelfde arm. De arrm ligt op meslagertjes en de kunststof waarop die liggen is op die leeftijd meestal ver heen. Kun je niet gewoon zelf een nieuw beugeltje voor de dwarsdruk maken?

;)

Djeezz Manus, heb je er een koe aan gehangen ofzo? Daar moet je echt je best voor doen om dat stuk te krijgen bij zo'n Lenco :D

Denk niet dat het de moeite waard is om op zoek te gaan naar zo'n zelfde arm. De arrm ligt op meslagertjes en de kunststof waarop die liggen is op die leeftijd meestal ver heen. Kun je niet gewoon zelf een nieuw beugeltje voor de dwarsdruk maken?

;)

Dt laatste, daar zit ik ook aan de te denken. Snap ook niet hoe het zo maar kapot kan. Echter: een heel klein deel van het schroefdraad is nog intact. Ik probeer eerst of de het gewichtje er toch nog zo aan valt te hangen.