Jump to content

FR970 + FR975

Guest WijW
 Share

Recommended Posts

Guest marcel van mijnhifi

Hallo WijW,

Heb jij zelf al ervaring met de bovengenoemde Philips produkten? Als ze voor jou goed presteerden dan kun je er eigenlijk al geen buil meer aan vallen. Als ik me niet vergis zijn het beide surround-receivers van rond of net iets boven de Fl. 1000,-. Meestal moet je daar muzikaal gezien (wanneer je in stereo speelt) niet al te veel van verwachten, maar in surround speelt het best aardig. Als je ook voor stereo muziek iets goeds wilt kopen, overweeg dan eens of een prijsstap hoger mogelijk is. Bijv. een NAD 761 (fl. 2.499,-) of, als dat wat te ver gaat, een Denon AVR-2800 (hebben wij nog een om uit te verkopen, van Fl. 1899,- voor fl. 1599,-). In ieder geval, luister ff goed voordat je jouw knip trekt.

Groet,

Marcel

Guest Jeroen Leeflang

Ik heb ervaring met de Philips FR980. Deze heeft MPEG/DD ondersteuning, maar nog geen DTS. Op zich is het een mooi apparaat. Gemakkelijk in te stellen zonder 1001 surround instellingen die je toch nooit gebruikt. Het geluid is in surround goed, maar in stereo is de imaging niet correct. Ook moet ik vaak de balans verstellen, omdat bijde kanalen niet geheel symetrisch zijn. Bij de ene cd is dit duidelijker aanwezig dan bij de andere en om dat te compenseren (zanger in het midden) ff de balans afregelen. Verder een leuk apparaat. Echter niet te vergelijken met Denon, Onkio, Mrantz of Yamaha. Ik verkoop deze versterk deze maand en koop een Denon AVC-A1SE. Een hele stap voorwaarts.

Mvg. Pacman

Bedankt voor jullie reactie, Daar het merendeel inderdaad bedoeld is voor stereo muziek zal ik eerst nog naar een paar versterkers gaan luisteren. Hebben jullie misschien nog een tip voor een type versterker