alabaster Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Ik gebruik een ASR Mini Basis als phono trap met een Allaerts MC 1B element. Zijn er anderen die deze combinatie gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Zelf heb ik het idee dat ze niet matchen. Volgens diverse 'experts', waaronder Allaerts zelf, moet de IB tussen de 50 en 56 dB gain hebben en de Basis gaat niet verder dan 40 dB. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Dat zou toch moeten werken, de dipswitches allemaal op 0 behalve 5 en je hebt voldoende gain, meer dan de 40dB in ieder geval die in het begeleidende boekje staat. Die combinatie heb ik zelf ook geprobeerd en er was weinig fout. Je zou dan ongeveer dezelfde geluidssterkte moeten hebben als de cd-speler, zelfs nog iets luider; wanneer je de volle versterking aanzet (dipswitch 6) dan klopt het inderdaad niet meer, dat klinkt niet. Wat is er nu mis dat je denkt dat het niet matched? de afsluitweerstand moet op 100 Ohm. PS Je hebt geen geluk met je phonotrappen maar de minibasis en de JA dat kan echt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 28 mei 2005 Author Report Share Posted 28 mei 2005 Hallo Kraus, Alles op nul behalve 5? Hoeveel gain geeft ie dan? Er is verschil tussen je posting en je mail. Zou je me je E-mail adres kunnen geven, ik zou graag wat meer vragen stellen. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts