iemand12 Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 zijn de jamo e410 een bietje fatsoenlijke speakers. voor het geld en heeft iemand er ervaring mee. en kan ik ze op een 6 ohm versterker gebruiken en zijn de beveiligd tegen overbelasting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Ik heb geen idee. Dat zul je zelf moeten bepalen. Wat zeggen ze van die speaker 4-8 Ohm? Want dan kan dat van die 6 ohm tricky worden. Zeker als het voluit moet. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
iemand12 Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 ze zeggen 4 ohm maar er staat ergens anders geshikt voor ampliers (ofzoiets) from 6 ohm dus ik weet het niet dat is dus het probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door iemand12:ze zeggen 4 ohm maar er staat ergens anders geshikt voor ampliers (ofzoiets) from 6 ohm dus ik weet het niet dat is dus het probleem Tja dan houdt 't op. Als iets niet slim is dan is het wel op zo'n krappe marge een selectie te doen. En wederom, moet 't voluit? Want dan gaat er wellicht iets kapot. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
iemand12 Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 mijn reciever heeft een volume schaalverdeling van 24 tot 100 watt en gaat per 2 op hoeveel zou ik maximaal kunnen draaien zonder dat er iets kapot gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door iemand12:mijn reciever heeft een volume schaalverdeling van 24 tot 100 watt en gaat per 2 op hoeveel zou ik maximaal kunnen draaien zonder dat er iets kapot gaat een schaal verdeling van 24 to 100Watt ??? Dat kan niet een versteker kan niet bepalen hoeveel vermogen er gaat lopen. Je mag hem zover open draaien TOT het niet meer klinkt. En je moet er rekening meehouden dat heel veel boxen de echte diepe bassen niet kunnen laten horen dus extra voorzichtigheid is noodzakelijk bij muziek met veel diepe bassen. De bass knoppen en equalizers zijn gevaarlijk. Ik heb zelf een keer mijn magnats beschadigd door en de equalizer en de bass open te draaien en niet echt te luisteren. Een dag later hoorde ik pas een zachte rasp in mijn woofers. Na 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts