mhgroosdom Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Hallo, ik heb een vraag: Welke Stereo versterkers (tot +/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Die processoringang op de Marantz PM7200 (KI) is volgens mij dezelfde als die ook op de PM7000/8000 zit. Die ingang is onderdeel van een processorloop. Normaal gesproken zit er een brugje tussen de in- en uitgangen, maar die kun je verwijderen en dan kun je er een processor tussen hangen. Met processor wordt hier dan bedoeld, een equaliser. De PM7000 bevat iig geen surroundprocessor of zo. Maar wat jij zoekt is volgens mij gewoon een pre-out/pre-in. Volgens mij (als ik het goed begrijp) wil je de frontkanalen van je surroundbak aansluiten op je stereoversterker. Dat kan gewoon vanaf de pre-out van de surroundversterker naar de pre-in van de stereoversterker. Helaas is die processorloop van de PM7200 niet te gebruiken als pre-out/pre-in. Die loop zit namelijk nog voor de volumepotmeter en een normale pre-out/pre-in zit na de volumepotmeter. Een Marantz PM17 (welk type dan ook) heeft wel een pre-out/pre-in geloof ik. Maar die is uiteraard een stuk duurder. Nieuw iig. Misschien kun je er eentje 2e hands voor een leuke prijs vinden. Of anders een ander merk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel B Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 In elk geval de grootste Denon (PMA1500/2000) hebben een theateringang die dus rechtstreeks op de eindversterker aansluit en waarbij bij wisselen van stereo naar HT dus ook geen stekkers gewisseld hoeven te worden. Ik dacht dat met een knop achterop het apparaat deze ingang omgezet kan worden van theater naar een extra lijningang (dus wel met volumeregeling) Marcel B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts