Jump to content

pmc

Alfons.G
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Ik heb de PMC DB1 al meerdere malen beluisterd en ik ben ervan onder de indruk. De DB1+ heeft tegenwoordig een soft dome tweeter. De DB1 had nog een metal tweeter. Ik vind heteen hele goede luidspreker. Maar je moet wel altijd vragen met welke apparatuur mensen die luidsprekers gehoord hebben, want anders heeft zo'n vraag geen zin. Ik heb ze gehoord met een set waarvan ik de componenten niet meer weet. En ik heb ze gehoord met de Rega Planet 2000 cd speler en de volgende 3 versterkers: Arcam A65+, Unison Unico P en de Rega Brio 2000.

Hubertinus

Ik heb ze ook al gehoort en het leuken is dat ik ze beluistert heb op de zelfde versterker als ik heb de vM pa444 en vMca222 de cd speler weet ik niet meer en klonken erg goed .

Thuis heb ik ik de arcam cd82 .

Ze klonken erg neutraal en dat beviel mij wel .

Ben een beetje op zoek naar andere speakers heb zelf nu de JBL controlia.

Ben ook erg benieuwd naar de diapason (zoals Alco ze heeft) maar heb nog niet een dealer in de buurt gevonden ,moet ik wel zeggen dat ik nog niet echt gekeken heb .

De diapason zijn wel (volgens mij ,dit is op niets gebaseert) wel totaal andere type speakers zowel in groote als waarschijnlijk prijs.

Maar het ging nu even over de pmc ze zouden dus eventueel achter de vM komen te staan .

Maar wil wat ervaringen horen van mensen die ze hebben of hebben gehad.

Alfons

Hoi,

De PMC lijn staat juist bekend om haar redelijk constistente klank. De hifi-modellen met metal dome tweeter worden soms als ietwat fel ervaren. De studiolijn stata zeer hoog aangeschreven in studio-land. Ik kan dit niet echt rijmen met je omschrijving van Engels/gekleurd...!

Kan het niet zijn dat de PMC het karaket van de aangesloten apparaten laat doorschijnen? In studio's zal dit klankkarakter niet geliefd zijn, en zoals reeds gezegd staan PMC-modellen bekend om hun 'familie-klank' Zij beweren dat dit neutraal is, en vele professionals en hifi-liefhebbers zijn het hiermee eens.

Mijn two cents... B)

Ken eerlijk gezegd de PMC lijn verder niet.

Ik eerlijk gezegd ook niet :o maar ik ben wel zwaar onder de indruk van de IB2, toegegeven een (veel) kostbaarder model. Deze luidspreker mijns inziens zo transparant als een kristallen bol. Of dit neutraal is weet ik niet maar ik denk het wel (veel grootheden uit de studio-wereld vinden kennelijk van wel), en omdat je in reviews regelmatig leest dat de PMC's een duidelijke familiegelijkenis hebben qua klank, verbaasde ik mij erover dat je de PMC niet erg neutraal vond.

Dat doorschijnen geldt sterker naarmate de speukers neutraler kleuren.

Begrijp even niet wat je bedoeld met klankkarakter en familieklank in relatie tot eerder genoemde consistentie en neutraliteit.

Zie vernieuwde toelichting hierboven

Overigens zijn de vermaarde BBC opnamestudio