AJoJH Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Hallo ik heb een versterker van Harman Kardon waarop twee boxen zijn aangesloten van 8 Ohm. Ik heb nu nog twee boxen van JVC die beide 6 Ohm zijn. Kan ik die aansluiten en gebruiken naast die boxen van 8 Ohm zonder ze (te) erg te beschadigen? Of is het maar minimaal zodat ik het gerust kan doen? Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Wil je ze parallel aan de bestaande boxen bedrijven? Dan wordt de gezamelijke weerstand wel erg laag, maar als de versterker tot 4 ohm kan aansturen waarschijnlijk niet onmogelijk wanneer je je kunt beheersen bij het draaien aan de volumeknop. Als het een "of/of" gebeuren is zal het niets uitmaken. gr. Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Je kunt ze ook in serie zetten. Dan hoeft de versteker niets te doen en gaan de spaekers ook niet zo snel stuk. Maar ik denk niet dat de versterker nog veel invloed heeft op de resonantie neigingen van de speakers. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts