maximonster Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 mijn platenspeler op een stabielere plek neergezet maar verder weg van de versterker. Het snoer is nu plmin 2,5 mter ipv 0,5. Het geluid lijkt wat dunner met minder basfundament, kan dat en zo ja kan ik dat oplossen door een ander snoer te gebruiken ? ( ik gebruik nu standaard snoer ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 ach, das toevallig ik ben ook zoiets van plan binnenkort, nieuw audiorekkie inmekaar fabrieken, en dan komt m'n platemolen ook wat verder weg van de pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 14 januari 2005 Author Report Share Posted 14 januari 2005 nee t is echt minder en ik gebruik gewoon dropveter kabel. speler staat nu wel op 20 cm van een speaker mischien dat dat ook nog invloed heeft. grt max Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 20 cm naast een speakert? das wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 nee t is echt minder en ik gebruik gewoon dropveter kabel. speler staat nu wel op 20 cm van een speaker mischien dat dat ook nog invloed heeft. grt max Beste , Dan ..............moet................ je last hebben van acoustische terugkoppeling. De draaitafel moet uit het stralingsgebied van de luidspreker ! Heb je echt veel meer definitie . MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Wat is het stralingsgebied van een speaker en beinvloedt het dan alleen het element ? En hoe zit dat nou met de lengte en de kwaliteit van een phono kabel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Wat is het stralingsgebied van een speaker en beinvloedt het dan alleen het element ? En hoe zit dat nou met de lengte en de kwaliteit van een phono kabel ? Phonotrapje dicht bij de arm plaatsen. Goede kwaliteit arm bekabeling zo kort mogelijk. Interlink is n.l. afgeschermd phonokabel niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 mijn platenspeler op een stabielere plek neergezet maar verder wegvan de versterker. Het snoer is nu plmin 2,5 mter ipv 0,5. Het geluid lijkt wat dunner met minder basfundament, kan dat en zo ja kan ik dat oplossen door een ander snoer te gebruiken ? ( ik gebruik nu standaard snoer ) Ik denk niet dat je de oorzaak bij de bekabeling moet zoeken, maar denk meer aan de akoestische koppeling, zoals haudio al zei. Je dt pakt minder trillingen van de luidsprekers op, en dat maakt het geluid minder romig... en dat mis je nu dus Dit neemt niet weg dat de bekabeling niet iets is om aandacht aan te besteden. Dus bedenk goed waar je je pre-pre plaatst en welke kabels waartussen komen. De verschillen zijn groot succes grtn mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 waar ik phono kabel zei bedoelde ik interlink Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 ik begrijp dat acoustische terugkoppeling een gegeven is bij draaitafels; welke frequenties spelen hier dan een voorname rol in ? waar kan een speler dan eigenlijk het beste neergezet worden tov de speakers ( ik heb m nu naast een van de speakers staan ) ; maw wat is het kritische stralingsgebied ( u bedoelt geluid en niet magnetisme ? ) Overigens, ik heb nog eens goed geluisterd; het geluidsbeeld is juist wat rustiger wat ook kan komen doordat de speler veel stabieler staat. Het doet me een beetje denken aan het effect van bitumen in mijn cd speler wat ook meer rust bracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts