Jump to content

inpakken en wegwezen

bees
 Share

Recommended Posts

nu heb ik zo'n fijne linn lp12.....

alleen die moet binnekort even naar de dealer om aldaar afgesteld te worden....

(heb het idee dat de "snaar" tegen een of ander dingetje aanloopt....)

alleen ik heb dus niet de originele verpakking bij het apparaat omdat ik hem 2e hands heb aangeschaft......

hoe kan ik de draaitafel het beste vervoeren?

uiteraard haal ik het plateau eraf en gaat de arm op "slot"...

maar hoe voorkom ik dat de tafel enorm wiebelt en waggelt ... of kan dit geen kwaad?

bb

-die tijdens de 600meter verhuizen al het angstzweet uitstond-

uiteraard haal ik het plateau eraf en gaat de arm op "slot"...

maar hoe voorkom ik dat de tafel enorm wiebelt en waggelt ... of kan dit geen kwaad?

of het nog bewegende fixeren met inpakkarton / theedoeken of zo iets enz

dan is het meest essentiele al gedaan

als je het in de auto vervoerd wiebelt en waggelt het toch niet ?? of heb je nog een 2cv( citroen)

gewoon met belijd vervoeren

doe maar of het

ik had een mercedes a klasse kunne kopen...

maar heb een hifi set gekocht en een degelijke fiets....

ga dus met een vriend naar zwolle (hanze hifi) alleen die heeft een fiat panda (da's net zo erg als een tweecilinder citroen......) :blink:

maar goed alle losse wiebelende delen dus vast zetten met karton?

bb

Guest Kraus vonBentinck

alles vast zetten met karton of nog beter opvullen met stukjes schuimplastic.

Speler vervoeren op de vloer van de auto (hoe lager hoe beter, in ieder geval niet op de achterbank!) met onder de speler een plaatje piepschuim o.i.d (tegen verschuiven en demping schokken). Kun je bij een Linn niet de vering op "0"zetten, zo ja dan moet je dat ook doen.

Blijft over rijden met beleid; allemaal niet zo'n probleem.

Als ik de verhalen rond de LP12 mag geloven, ben je na 't afstellen, als je weer thuis bent gearriveerd, terug bij af :rolleyes:;)

Ik hoor zeer veel lovende berichten over de LP12, maar ook dat je er (bij wijze van) maar naar hoeft te wijzen of 't ding is alweer ontregeld.

Ik was onlangs bij Rinsma HiFi, die ook een 2e hands LP12 had staan, en hij zei me ook al dat die draaitafel wel heel erg gevoelig is.

Maar goed, wat misschien een optie is, is grote, dikke (bed)kussens in de auto leggen en daarop de LP12 leggen, zodat e.v.t trillingen niet teveel doordringen. :unsure:

('t is maar een ideetje)

Groeten,

Alco

Via >> deze link << vind je een Word-document met de complete setup van de Linn. Op pagina 18 staat hoe de draaitafel wordt verpakt.

Qua constructie lijkt de Linn behoorlijk veel op een Thorens. Als ik mijn Thorens zonodig even moet vervoeren zonder doos doe ik dat als volgt:

- stofkap er af,

- mat, buitenplateau en snaar er af,

- transportschroeven onderzijde aandraaien,

- binnenplateau iets optillen en stuk karton eronder schuiven met uitgeknipte uitsparing voor het lager (beschermt je lager),

- armpje er af en het laatste gedeelte v.d. arm met een strak elastiek aan de armhouder vastzetten.

Losse spulletje in handdoek of doosje, op de achterbank en rijden maar. Volgens mij kan er zo weinig misgaan.

Hallo Bees,

Zitten er geen transportschroeven meer bij? Normaal zet je voor het transport het chassis vast op de voet met die schroeven. Anders idd met stukjes golfkarton het chassis fixeren. Piepschuim kan ik je niet aanraden, de losse kruimels blijf je anders overal terugvinden. De arm kun je extra fixeren met van die vuilniszaksluiters.

Als je hem vervoert zorg dan dat ie niet kan schuiven. Ook al rij je nog zo voorzichtig, er steekt altijd wel onverwachts een oud oma'tje over :D Zet hem dan op de passagiersplaats voorin op de grond op een kussen ozi en barricadeer hem dan zo dat ie niet gaat schuiven bij plotseling afremmen.

;)

Als ik de verhalen rond de LP12 mag geloven, ben je na 't afstellen, als je weer thuis bent gearriveerd, terug bij af :rolleyes:;)

dat heb ik dus ook gehoord...

maar ja toen had ik hem al thuis staan :)

was ook een aardige impuls aankoop moet ik eerlijk zeggen.....

heb er ook al aan lopen denken om de hifi dealer maar eens thuis uit te nodigen..... ;-)

ik zal die handleiding van linn maar eens lezen... en lekker gaan knutselen met karton enzo :D

ik zit eens in die handleiding te lezen....

en aangezien het enige probleem dus de positie van die "belt" is....

en hij bij het starten van d etafel niet eerst naar beneden zakt zoals volgens de handleiding moet....

kan ik dat zelf ook wel eens proberen......

tenslotte moeten we ons niet bang laten maken in draaitafel land ;-)

iemand had mij ooit eens wijsgemaakt dat je met die schroefjes ook de "pitch?"

beinvloede dat blijkt dus niet waar... leek mij ook al sterk....

als u het mij nog wilt afraden kan dta nu nog!

B)

groet!

bb

16.11 ....

het is gebeurd...

riem valt netjes naar beneden met het starten, en klimt ook weer terug naar de juiste positie....

kortom ik hoef hem niet meer te vervoeren....

toch allemaal hartelijk dank !