Tantrum Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 Hoi allemaal, Ik heb een schema van een carver silver seven. Levert 500 W uitgangsvermogen. Nu wil ik die aanpassen zodat ie ongeveer 100 W levert. Kan ik straffeloos een aantal buizen weglaten of moet de boel dan opnieuw worden berekend? Alvast bedankt, Tantrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 Heb jij een Silver Seven??!! Mag ik vragen hoe je het in je hoofd krijgt die amp aan te passen/modificeren?!?! mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tantrum Posted 20 december 2004 Author Report Share Posted 20 december 2004 jammer genoeg nog niet maar ik wil er een bouwen, vandaar mijn vraag Maar de reactie spreekt boekdelen T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 Maar de reactie spreekt boekdelen PD is altijd snel verliefd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tantrum Posted 20 december 2004 Author Report Share Posted 20 december 2004 Wat vind jij ervan dan? T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 Wat vind jij ervan dan?T. Ik? Ik ken de versterker helaas nog niet. Ik wil er wel even naar gaan zoeken, maar heb je misschien een linkje? (ook voor de andere hear-leden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tantrum Posted 20 december 2004 Author Report Share Posted 20 december 2004 Even zoeken http://www.wardsweb.org/audio/carver_info.html Edit: Weet iemand nog een goed programma om t schema om te zetten in een print? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 Maar de reactie spreekt boekdelen PD is altijd snel verliefd Nee hoor, ik ben nog steeds niet voor de 47 labs gevallen.. De Carver Silver 7 is al een geruime tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Kan ik straffeloos een aantal buizen weglaten? Was het maar zo simpel... Uit je post concludeer ik dat je nog niet heel erg veel ervaring hebt met dit soort dingen (exqueeze me when I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tantrum Posted 21 december 2004 Author Report Share Posted 21 december 2004 Veel ervaring, nee dat niet. Maar wel een berg enthousiasme. Ik heb ooit een vergelijkbare versterker gehoord en dat was een zeer aangename ervaring. Daarom wil ik hiermee aan de slag. Maar uit de reacties mag ik afleiden dat het aanpassen niet aan te raden is? Tantrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 mooi ding kwa uiterlijk. Misschien handig om met een simpelere versterker te beginnen waar ook wat meer feedback van is bijvoorbeeld op diyaudio.com of misschien iets van http://www.triodedick.com/ nabouwen om je kop tegen te stoten en ervan te leren. Buizen draaien op een enorm voltage dus er in in iedergeval mooi vuurwerk als het fout gaat zo bij oudjaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts