Jump to content

sansui sr 525

Bas vg
 Share

Recommended Posts

hoi,

ik heb een platenspeler van een vriend te leen, een sansui sr 525.

is dit een goede platenspeler?

ik vind hem wel goed klinken behalve dan dat er een best wel harde pieptoon te horen is, hebben jullie enig idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is?

mvg Bas

Hallo Bas,

De SR-525 d.d. met s-arm en "meslager" is voor de meeste m.d. elementen met hoge compliantie geschikt.Met sommige m.c. elementen kan ie problemen geven.

Verder een goeie platenspeler.

Maar de pieptoon die je hoort kan liggen a/d combinatie element/phonotrap.(oscillatie)

Dan zul je parallel op elk kanaal een condensatortje moeten solderen.

Dit kan intern achter onder de cinch-chassideel v/d draaitafel,gewoon op de soldeeraansluitingen, of in de vv.In de cinch-stekker v/d kabel zou ook kunnen,maar als je de originele sansui kabel hebt zal dit niet gaan,omdat de stekkers vastgegoten zijn.

Welk type element zit er gemonteerd ?Als je dit doorgeeft kan ik je een richtwaarde geven betreffende de condensatorwaarde(meestal in pf).

Groeten, Jerry. :)

nah, ik heb hem gewoon ff teleen van een vriend 2 huizen verderop dus ik niks solderen dat is nie zo handig denk ik. en als phono amp heb ik gewoon ff een scott receiver gebruikt (misschien ligt het dan daaraan) maar in iedergeval bedankt voor de reactie.

mvg Bas