Guest Hubertinus Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Een kennis van mij heeft het volgende probleem met zijn draaitafel. Gedurende het draaien trekt de naald heel veel stof aan en vervolgens loopt de arm door naar het einde van de plaat. Dat probleem doet zich telkens weer voor ook als de naald gereinigd is. Wat kan dat zijn vroeg hij mij, maar ik weet het niet. Nou weet ik even niet bij welke draaitafel hij dat heeft want hij heeft er 2. De Technics SL1210 mk2 en de Denon DP47F. Ik heb het idee dat zich dat probleem bij de laatste draaitafel voordoet want ik dacht dat hij die het meeste gebruikte. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Gewoon smerige platen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Een kennis van mij heeft het volgende probleem met zijn draaitafel. Gedurende het draaien trekt de naald heel veel stof aan en vervolgens loopt de arm door naar het einde van de plaat. Dat probleem doet zich telkens weer voor ook als de naald gereinigd is. Wat kan dat zijn vroeg hij mij, maar ik weet het niet. Nou weet ik even niet bij welke draaitafel hij dat heeft want hij heeft er 2. De Technics SL1210 mk2 en de Denon DP47F. Ik heb het idee dat zich dat probleem bij de laatste draaitafel voordoet want ik dacht dat hij die het meeste gebruikte. Hubertinus Hallo, Vuile platen en veel statische elektriciteit, dat betekent platen wassen , de stofkap ver houden van de platenspeler. Ook een oude plaat gebruiken als stofkap voor het plateau . Naald veelvuldig schoonmaken , na 1 plaatkant draaien. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Ik heb die kennis jullie advies doorgegeven. Echter hij zegt dat het ook met nieuwe platen of platen in mint conditie gebeurt. Nog andere tips? Naald versleten? Anti- Skating? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 hoi Hubertinus, Hoe klinkt de naald als deze schoon is? spetteren in het hoog,zangstemmen klinken verscheurt?In kombinatie met een niet goed afgestelde dwarsdrukkompensatie [te weinig tegenhang] en de hoeveelheid opbouwend stof kan het zijn dat deze inderdaad naar het midden schiet.Ik neem aan dat de naalddruk goed ingesteld is.Te weinig druk kan dit euvel [skaten] o.a. veroorzaken. [het is allemaal een kombinatie van factoren] Ik zou met name de dwarsdruk goed controlleren ,indien mogelijk met een testplaat [voor de gewone man] met een groefloos gedeelte. Te veel stof in huis? Dan maar gewoon een plaatje draaien met de stofzuiger erbij aan. groet ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Mischien die klont vet eens van de naald halen.... Het vuil is vaak hardnekkiger dan alleen maar een pluisje stof. Ik maak m'n naald altijd schoon met een borsteltje met gedestileerd water en alcohol (60/40). Je moet eens naar je naald kijken onder de microscoop. Je ziet dan hoe vuil het ding is. Verder moet natuurlijk je speler goed afgesteld staan, en moet er een naald aan je cantilever zitten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 ...en moet er een naald aan je cantilever zitten.... Auw, dit roept pijnlijke herinneringen op. Plaat opzetten, bagger geluid, naald(!) schoonmaken, opnieuw plaat opzetten, nog steeds bagger, goed kijken, nog een keer goed kijken, luid vloeken, zoontje verwensen, uithuilen, nieuw element aanschaffen, einde verhaal. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Ach, er zijn ergere dingen. Enno PS I : over een week of 2 mag het gips weer van zijn handjes, de verwachting is dat hij er geen blijvende schade aan over zal houden. PS II : No children were harmed during the making of this posting PS III : Vergeet PS I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts